Așa arată „Linia groazei”, traseul 16 de tramvai din Pipera, unde poți să mori cu zile în timp ce stai pe scaun

Publicat: 04 03. 2025, 13:44

Pe platforma Pipera – cea mai importantă zonă de business din București, unde sunt sute de corporații, circulă tramvaiul 16. Calea de rulare a acestui tramvai este îngrozitor de degradată. Vatmanii sunt obligați să circule cu viteze foarte reduse, pentru ca tramvaiele să nu deraieze.

Cu toate acestea, pericolul pe această linie este unul extrem de mare. Marți dimineață, o bucata de șină a pătruns prin podeaua unui tramvai și s-a oprit întru-un scaun. Doar norocul a făcut ca în acel moment pe scaunul respectiv să nu stea vreun călător.

Șina de tramvai de pe Bd. Dimitrie Pompeiu ar trebui să intre în reabilitare. Este vorba despre Lotul 6 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor”.

Lotul 6 este un traseu de 5,300 km cale dublă linie curentă, contractul a fost câștigat de asocierea TANCRAD (lider)- CONSTRUCȚII ERBASU (asociat). Contractul valorează 217,3 milioane lei.

După incidentul de marți, STB a anunțat că suspendă linia 16 din Pipera.

„Având în vedere starea avansată de deteriorare a infrastructurii, STB suspendă temporar circulația tramvaielor pe tronsonul Bulevardul Dimitrie Pompeiu – Bulevardul Lacul Tei începând de mâine, 05.03.2025. Pentru preluarea fluxului de călători va fi înființată o linie navetă de autobuze. De asemenea, STB S.A. va solicita TPBI (Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov) și Primăriei Capitalei identificarea unor soluții alternative și pentru alte zone unde calea de rulare este deficitară, precum Bulevardul Basarabia, Bulevardul Chișinău, Calea Călărașilor și Bulevardul Corneliu Coposu”, au anunțat, marți, reprezentanții STB.

Foto: B365

Doar că în prezent, Primăria Capitalei se află într-o situație foarte dificilă. Deși suntem în data de 4 martie, Bucureștiul nu are în prezent un buget pe anul 2025.

Incidentul de marți de pe linia 16 nu este singular.

În 2021, pe Calea Călărași din București, unde șina este la fel de degradată, o bucată de fier a intrat prin podea și a rănit grav un călător care se afla pe scaun.

În ultima perioadă, tot mai multe tramvaie din Capitală deraiază din cauza infrastructurii foarte vechi.

„Tramvaiul se poate rupe de la mijloc și te poate strivi între fiare”

Tramvaiele care deraiază pot deveni extrem de periculoase, mai ales pentru călătorii care stau la mijloc, lângă burdurfuri.

„În primul rând, dacă au viteză medie, pot sări pe contrasens, să lovească alte tramvaie, sau chiar autobuze, care mai nou circulă și ele pe calea de rulare. Foarte periculos este și pentru călătorii din interior, mai ales pentru cei care stau la mijloc, unde sunt burdufurile. Acolo se poate rupe tramvaiul și te poate strivi între fiare”, spune recent pentru Gândul un specialist STB.