Autostrada A0, care leagă Autostrada de Centură de Autostrada Soarelui, finalizată în proporție de 30%: Posibil ca în această toamnă să putem circula”

Publicat: 17 01. 2025, 13:43
Actualizat: 17 01. 2025, 13:48

Directorul CNAIR Cristian Pistol și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au anunțat finalizarea a 30% din Autostrada A0 care traversează lacul Cernica și face legătura dintre Autostrada de Centură București și A2 (Autostrada Soarelui).  

Cristian Pistol a precizat că podul peste lacul Cernica este cea mai dificilă etapă din cadrul proiectului de construcție a Autostrăzii A0, întrucât se desfășoară într-o arie protejată. Acesta a mai adăugat

„Mobilizare foarte bună pe șantierul Lotului 4 (Pantelimon – Glina) al A0 Nord (4,47 km)!
Constructorul român (UMB) a avansat cu lucrările la podul în lungime de 1.300 m care traversează lacul Cernica, iar pe întregul șantier a ajuns la un stadiu fizic de 30%.
Construit într-o arie protejată, podul peste lacul Cernica este cea mai dificilă structură din cadrul proiectului.”, a precizat Pistol.

Șeful CNAIR a mai adăugat că este posibil ca lucrările să fie finalizate mai devreme.

„În momentul de față, în zona lacului se execută forajele care trebuie finalizate până la sfârșitul lunii martie 2025 conform Acordului de Mediu.
Dacă antreprenorul își va menține mobilizarea actuală, este posibil ca în această toamnă să putem circula pe întregul lot, deși termenul contractual de deschidere este primăvara anului 2026.

Lotul 4 al A0 Nord va face legătura cu Autostrada București – Constanța (A2) printr-un nod rutier.”, a mai precizat acesta.

Sorin Grindeanu: „Evoluție bună a lucrărilor”

Ministrul Transporturilor a publicat un clip cu evoluția lucrărilor pe Autostrada A0, fiind mulțumit de „evoluția bună” a lucrărilor.

„Evoluție foarte bună pe șantierul Lotului 4 (Pantelimon-Glina) al #A0 Nord !
Constructorul român a avansat cu lucrările la podul Cernica (1.300 m), cea mai dificilă structură de pe acest lot, construită într-o arie protejată.
Forajele pentru fundațiile podului, care se execută în prezent, trebuie încheiate până la finalul lunii martie 2025, potrivit condițiilor din Acordul de Mediu”, a precizat ministrul.

Valoarea totală a proiectului este 312,63 milioane de lei, iar termenul de finalizare este în primăvara lui 2026, deși e posibil ca proiectul să fie gata mai repede, a subliniat Grindeanu.

„Stadiul fizic pe întregul șantier a ajuns la 30%. Dacă antreprenorul va rămâne la fel de bine mobilizat, este posibil ca în această toamnă să se circule pe toți cei 4,47 km ai acestui lot, deși termenul contractual este primăvara anului 2026.

Acest lot va asigura conexiunea dintre semi-inelul nordic al A0 (Autostrada de Centură București) și #A2 (Autostrada Soarelui).
Durata contractului (finanțat prin PT) este de 30 luni (din care 12 luni proiectare și 18 luni execuție), iar valoarea este de 312,63 milioane de lei (fără TVA).”

Citește și:

Sorin Grindeanu: „Au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru construcția Drumului de legătură dintre DEx Brăila-Galați și Centura Galați”

Grindeanu: Primul TUNEL forat pe o autostradă din România, aproape de finalizare / Pistol: Autostradă între Tigveni și București din 2025

„Alternativa Techirghiol”, noua AUTOSTRADĂ spre stațiunile din sudul litoralului