Blocarea Canalului Suez generează costuri de aproximativ 400 de milioane de dolari pe oră

Publicat: 26 03. 2021, 11:33
Actualizat: 26 03. 2021, 11:44

Până la 20.000 de metri cubi de nisip în Canalul Suez trebuie să fie îndepărtați pentru a elibera gigantica navă de containere blocată acolo de marți, potrivit autorităților canalului.

Blocarea Canalului Suez ar putea cauza probleme globale

The Ever Date, o navă de containere aproape atât timp cât Empire State Building, s-a prăbușit în canalul egiptean de o furtună de nisip care a provocat vizibilitate redusă și o navigație slabă, transmite CNN.

A blocată una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume, determinând eforturi frenetice de salvare, inclusiv utilizarea a patru excavatoare pe malul canalului.

Pilotul principal al canalului de la SCA a declarat miercuri pentru CNN că reflotarea masivei nave este „tehnic foarte complicată” și ar putea dura zile.

Blocajul Canalului Suez generează costuri de aproximativ 400 de milioane de dolari pe oră

Dar fiecare zi care trece este la un cost ridicat pentru companiile și țările al căror comerț a fost menținut de blocaj. Aproximativ 12% din volumul comerțului mondial trece prin Canalul Suez și, de obicei, gestionează aproximativ 10 miliarde de dolari pe zi în marfă.

Această imagine de satelit, făcută pe 25 martie, arată Canalul Suez blocat de nava Ever Date după ce s-a prăbușit.
Dar blocarea ar putea avea acum un impact mult mai mare și mai perturbator, deoarece nivelul schimburilor comerciale dintre Europa și Asia a crescut substanțial în deceniile de atunci.

Această imagine de satelit, făcută pe 25 martie, arată Canalul Suez blocat de nava Ever Date după ce s-a prăbușit. Foto: CNN

„Dimensiunea transportului a devenit atât de mare încât este foarte greu pentru autoritățile egiptene să, în principiu, să țină pasul cu creșterea”, a declarat joi corespondentul internațional senior al CNN, Bill Wedeman. „Dimensiunea Canalului Suez din ultimii 50 de ani, lățimea acestuia, s-a dublat practic și, în mod clar, încă nu este suficient de mare.”

The Ever Give este deținut de compania japoneză de transport maritim Shoei Kisen KK. Într-un comunicat de presă, Shoei Kisen și-a cerut scuze față de alte nave care plănuiau să navigheze și acum sunt blocate. Compania a declarat pentru CNN că presupune că vor fi solicitate daune-interese pentru incident, dar principalul lor obiectiv este acum să refloteze nava.