Cad pereții la metrou. În ce condiții lucrează angajații de la Metrorex. Imagini de COȘMAR din subteran, de pe Magistrala 2, Pipera – Berceni

Publicat: 28 03. 2024, 07:45

Din cauza umidității, galeriile și spațiile unde lucrează angajații de la metrou sunt extrem de degradate. Condițiile de muncă din subteran sunt mizerabile. Pereții sunt „mâncați” de apă, iar în unele locuri, tencuiala a început să cadă. Cele mai mari probleme sunt pe Magistrala 2, Pipera Berceni.

„Magistrala 2 trece prin zone ale Capitalei care au pânza freatică foarte sus, precum Aviatorilor, Aurel Vlaicu, zona Tineretului și Eroii Revoluției. În aceste zone se produc corodări mai puternice ale instalațiilor. Sunt foarte multe probleme. De exemplu, nu cred că este săptămână să nu se schimbe un izolator de șina a treia, în zonele Tineretului – Eroii Revoluției. La prima vedere, când te uiți la un perete, crezi că e pictură. Așa arată un perete pe Magistrala 2”, a declarat, pentru Gândul, Marian Artimon, șef de sindicat Metrorex.

Acesta mai spune că angajații Metrorex muncesc în condiții foarte grele.

„Angajații au probleme mari de sănătate. Sunt foarte multe boli, și cardio-vasculare, și de plămâni. Asta din cauza câmpurilor electromagnetice de mare frecvență. Sunt  pulberi în suspensie prin frecare roților cu șinele. Ventilația introduce praful de la suprafața asfaltului. Și nu în ultimul rând umiditatea, care face ravagii”, explică Marian Artimon.

Șeful de sindicat mai spune că speră ca prin proiectul de modernizare a Magistralei 2 să se refacă toate spațiile, dar și toate instalațiile și sistemul de ventilație.

Magistrala 2 va intra în reparații

Linia Berceni-Pipera va intra în reparații, iar lucrările, pentru care statul a alocat un miliard de lei, vor dura 4 ani.

Investiţia, care va începe după parcursul procedurilor standard, precum licitații, vizează toată Magistrala. Fără stația Tudor Arghezi, care este inaugurată în 2023.

Suma de aproape 1 miliard vine din bugetul de stat, bani gestionaţi de Ministerul Transporturilor, dar şi din fonduri europene.

Vor fi modernizate şi:

  • instalațiile sanitare/PSI, pe 16,5 km, cale dublă
  • instalațiile electrice, pe18,68 km, cale dublă

Lucrările ar trebui să fie gata în patru ani de la startul lor.

Magistrala 2 are o lungime de 20,28 de kilometri și este compusă din 15 stații, de la Pipera la Tudor Arghezi.

Cât de degradate sunt traversele și buloanele care prind șinele

Gândul a publicat imagini în premieră de pe Magistrala 2, Pipera – Berceni – Tudor Arghezi. Timpul și umiditatea, la pachet cu lipsa investițiilor de pe această rută de metrou, au făcut ca materialul rulant să se degradeze foarte mult. Magistrala 2 este cea mai aglomerată linie de metrou.

Sunt traverse pe Magistrala 2 de metrou extrem de degradate și ruginite. La fel se prezintă și buloanele care prind șinele pe traverse. Asta se poate observa din imaginile publicate în exclusivitate de Gândul.

Linia 2 de metrou, cunoscută ca „Magistrala corporatiștilor”, a fost dată în folosință în 1986, iar de atunci nu s-au mai făcut investiții pe această rută. De altfel, imaginile vorbesc de la sine.

Citește și:

Marian Artimon, șef de sindicat Metrorex, după incidentul de la metrou: „Trag un semnal de alarmă! Suntem tot mai puțini”

Lider Sindicat Metrorex: „De la 15 mai, metroul nu va mai funcționa. Statul trebuie să asigure fonduri”