Canicula poate provoca defecțiuni auto! Cum îți este afectată mașina, atunci când temperaturile depășesc 35°C

Publicat: 22 07. 2025, 14:54
Canicula poate provoca defecțiuni auto! Cum îți este afectată mașina, atunci când temperaturile depășesc 35°C

Experții trag un semnal de alarmă, precizând faptul că, vara, canicula ar putea să provoace diverse defecțiuni auto. Un vehicul poate fi afectat de căldura excesivă. Potrivit experților, există 6 sisteme care ar putea să prezinte vulnerabilități, din cauza temperaturilor ridicate. Aflați detaliile mai jos, în articol.

Temperaturile caniculare ar putea să cauzeze multiple probleme asupra modului de funcționare a unui vehicul. Există 6 sisteme care pot prezenta vulnerabilități, în timpul verii, când temperaturile depășesc 35°C. Datele AutoEco arată că, pe timpul verii, numărul defecțiunilor auto crește cu aproape 20%.

Cele 6 sisteme care pot prezenta defecțiuni sunt:

  • Sistemul de răcire al motorului;
  • Sistemul de frânare;
  • Sistemul electric;
  • Anvelopele;
  • Ștergătoarele;
  • Suspensia și elementele de direcție.

Canicula poate provoca defecțiuni auto

Experții susțin că pot apărea probleme la sistemul de răcire al motorului. Vehiculul poate prezenta probleme precum blocarea termostatului, depuneri în radiator, microfisuri ale furtunurilor sau pierderi de antigel. De asemenea, pot apărea dilatări neuniforme, în condițiile în care temperatura normală de funcționare (≈90°C) este depășită. Totodată, garniturile pot ajunge să fie compromise, chiulasa să prezinte deformări, iar lichidul de răcire să fie contaminat. O astfel de situație ar putea ajunge destul de costisitoare. De asemenea, și sistemul de climatizare poate fi afectat de caniculă.

Din cauza temperaturilor crescute (care se mențin la un nivel constant), și sistemul de frânare poate fi afectat. Canicula pote accentua uzura plăcuțelor de frână, formându-se șanțuri sau deformări.

O altă problemă poate să apară la sistemul electric. Din cauza caniculei, bateria poate fi degradată într-un mod accelerat. În anumite cazuri, electrolitul poate fi evaporat, iar reacțiile chimice interne se sporesc. Există situații când pornirea unui vehicul devine mai lentă sau chiar nereușită.

Probleme pot apărea și la anvelope, din cauza temperaturilor ridicate. Totodată, ștergătoarele pot deveni mai rigide pentru că sunt expuse la radiații UV, fiind favorizată apariția unor fisuri.

Suspensia și elementele de direcție pot prezenta defecțiuni, mai ales când vehiculele au o încărcătură mai mare (pasageri, bagaje, de exemplu). În cazul în care amortizoarele au o eficiență scăzută, atunci există probabilitatea ca distanța de frânare să fie mai mare. În același timp, și pneurile se vor uza mai repede.

De aceea, este esențial să verifici sistemul de răcire al motorului și să întreții sistemul de climatizare. De asemenea, asigură-te că testezi bateria și verifici corespunzător anvelopele. Nu uita nici de schimbarea periodică a uleiului de motor, arată Wall-Street.ro.

Autorul recomandă:

Amenzi mai mari pentru șoferii care nu plătesc PARCAREA în România. Îți poți pierde chiar și permisul de conducere. Ce spune Codul Rutier

Avertisment pentru cei care vor să cumpere o mașină second-hand. Metoda folosită de escroci pentru a păcăli clienții

Cum îți poți distruge mașina, dacă o speli singur la stațiile self-service. GREȘELILE frecvente făcute de șoferi, fără să știe

Sursă foto: colaj Shutterstock