Cât costă REVIZIA auto în 2025 și de ce unii șoferi plătesc chiar și 2.000 de lei
Pentru mulți șoferi din România, vara aceasta a adus o creștere consistentă a costurilor pentru revizia auto completă. Potrivit unei analize realizate de AutoEco, prețul pentru o verificare de bază, cu piesele de schimb incluse, a crescut în medie cu până la 15% comparativ cu anul trecut.
În cazul modelelor de volum, sumele pot ajunge și la 1.000 de lei doar pentru întreținerea de rutină.
Cât costă revizia pentru cele mai întâlnite modele de mașini
Conform aceleiași surse, doar piesele necesare unei revizii pot ajunge la câteva sute de lei. Iată cât costă revizia pentru cele mai întâlnite modele de mașini:
- Dacia Logan 2 (1.5 DCI) – între 535 și 720 lei
- VW Golf 7 (1.6 TDI) – între 635 și 825 lei
- Ford Focus 3 (1.6 TDCI) – între 570 și 700 lei
Calculul include filtrele, uleiul și plăcuțele de frână, iar piesele analizate sunt din categoria OEM (echipamente originale, folosite de producători).
Dacă se adaugă și manopera, care variază între 200 și 300 de lei, în funcție de service și oraș, costul total pentru o revizie completă poate depăși fără probleme pragul de 1.000 de lei.
În ultimele luni, piața auto a raportat o scădere a vânzărilor de piese de până la 30%, iar acest lucru indică o tendință clară: tot mai mulți șoferi au ales să amâne lucrările de întreținere la autoturismele personale. Această decizie se reflectă acum în atelierele auto, unde mecanicii constată tot mai frecvent că o simplă revizie devine o intervenție amplă.
„Mulți revin acum cu defecțiuni complexe, tocmai pentru că au tras de timp. Găsim plăcuțe de frână complet uzate, discuri afectate, suspensii slăbite. Toate acestea ridică factura finală chiar și la 2.000 de lei”, spune Costin Stan, CEO al AutoEco.
Ce pot face șoferii ca să nu plătească în plus
Mecanicii auto recomandă respectarea unor intervale de service mai stricte decât cele menționate în manualul mașinii.
În România, infrastructura rutieră – trafic intens, drumuri cu denivelări, praf – impune o abordare mai precaută:
- Revizia completă la fiecare 10.000 km sau cel mult o dată pe an
- Schimbarea curelei de distribuție la 90.000–100.000 km sau la 4 ani
- Lichidele de transmisie ar trebui înlocuite la fiecare 2–3 ani, indiferent de ce spun unii producători.
În plus, pentru consumabilele uzuale – filtre, ulei, plăcuțe – este importantă alegerea unor produse compatibile cu modelul mașinii și cu stilul de condus.
Pe de altă parte, trebuie spus și că o serie de greșeli frecvente din partea șoferilor aduc costuri neprevăzute. Iată care sunt cele mai des întâlnite:
- Ignorarea întreținerii periodice, până la apariția unor semne evidente de uzură;
- Alegerea pieselor ieftine, fără verificarea compatibilității;
- Lipsa verificărilor de rutină (nivelul uleiului, starea lichidului de frână, freon etc.);
- Comandarea de componente doar în funcție de preț, fără a ține cont de diferențele de calitate.
Astfel, o revizie auto amânată va ajunge să coste mult mai mult decât una făcută la timp.
CITEȘTE ȘI: