Cazul tramvaiului care a sărit de pe șină pe linia lui 32 și s-a lovit de stâlp. Surse PMB: Asistam la o tragedie dacă deraia într-o luni de dimineață
Încă un tramvai a deraiat sâmbătă în București, pe linia lui 32. Este vorba de un vehicul V3A, care a sărit de pe șină cu boghiul din spate, lovindu-se apoi de un stâlp. Specialiști din administrația bucureșteană spun că în incidentul de sâmbătă se putea întâmpla o tragedie, dacă la momentul impactului la ușa din spate s-ar fi aflat călători. De asemenea, specialiștii consultați de Gândul explică ce cauze ar fi putut să conducă la deraiere.
După ce a deraiat, tramvaiul fabricat la URAC s-a izbit cu partea dreaptă a vagonului din spate de un stâlp. Daunele sunt destul de severe, așa cum se poate vedea din fotografia de la fața locului. Practic, ușa din spate este smulsă.
„Dacă în momentul impactului se afla un călător acolo pe scară, se putea întâmpla o tragedie. Doar norocul a făcut să nu fie cineva acolo, sau faptul că incidentul a avut loc sâmbătă dimineață, când fluxul de călători nu este la fel de mare ca în timpul săptămânii. Un astfel de incident ar fi extrem de grav într-o luni dimineață, de exemplu”, spun sursele Gândul.
Tramvaiul a deraiat într-un moment în care, din fericire, nu era aglomerație
De asemenea, specialiști din cadrul STB au explicat pentru Gândul care ar putea fi cauzele care au condus la deraiere.
„Fără îndoială, cea mai mare problemă este calea de rulare, care este foarte degradată. Totodată, poate fi o problemă la bandajele roților, care ar putea fi sub cotă, și astfel să conducă la deraiere. O altă cauză care ar putea să conducă la un astfel de incident ar putea fi un corp străin pe șină. Și vatmanul poate fi de vină, dar de obicei conducătorii de tramvaie sunt foarte atenți, iar în multe zone sunt limitări de viteză”, explică sursele Gândul.
Unde este cel mai periculos să stai în tramvai
În cazul unei astfel de deraieri, cel mai periculos loc din tramvai este la burduf.
„De acolo se frânge tramvaiul. Efectiv se poate rupe. Au fost foarte multe cazuri, unele dintre ele dramatice. O mamă și fetița ei au fost strivite, după ce s-a rupt tramvaiul de la mijloc, iar ele au căzut pe boghiu”, spun sursele noastre.
Tramvaiul a deraiat sâmbătă dimineață, pe Bulevardul George Coșbuc din București. După deraiere, tramvaiul s-a lovit puternic de un stâlp.
Dintr-o imagine postată pe grupul de Facebook „Info Trafic București și Ilfov”, administrat de Info Trafic România, una dintre ușile tramvaiului a fost avariată în urma impactului cu un stâlp, iar cioburile sunt împrăștiate pe trotuar.
Linii de tramvai rupte și foarte vechi
În București, calea de rulare a tramvaiului este foarte veche și foarte periculoasă. Aproape săptămânal un tramvai deraiază în Capitală.
De altfel, și în ianuarie 2024 un tramvai a deraiat în zona unde s-a întâmplat incidentul de sâmbătă. Calea de rulare a rămas de atunci aceeași.
În ultimii 24 de ani, modernizările în ceea ce privește calea de rulare aproape că nu au existat.
Linia 5 ar trebui finalizată în martie 2025
Recent, Primăria Capitalei a demarat lucrările de reabilitare a liniei 5. Vorbim de o singură linie, în tot Bucureștiul. La scurt timp, investiția s-a blocat.
Lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai au început în februarie 2024. Termenul de finalizare este martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bd. Ștefan cel Mare. Pentru aproape o lună, lucrările au fost sistate, din lipsă de finanțare. Ulterior, Consiliul General a aprobat o rectificare bugetară, astfel încât lucrările au fost reluate.
Foto: Infotrafic București și Ilfov/Facebook
Citește și: