Cel mai dificil segment din A8 și-a desemnat constructorul: Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L-EURO-ASFALT D.O.O.-TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB S.R.L

Publicat: 18 07. 2025, 14:46
Actualizat: 18 07. 2025, 17:01

Ministrul Infrastructurii și Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat vineri că „un constructor român a câștigat, astăzi, contractul pentru proiectarea și execuția celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii.” Este vorba despre „Lotul Grințieș-Pipirig, care tranzitează județul Neamț, face parte din secțiunea montană a A8 Miercurea Nirajului-Leghin.”

De vineri, 18 iulie, toate cele patru loturi din cea mai dificilă secțiune a Autostrăzii Unirii au constructori desemnați, spune ministrul Ciprian :erban.

„Contractul pentru lotul Grințieș-Pipirig are o valoare de aproape 6 miliarde lei, dar cel mai scump contract al secțiunii montane rămâne cel pentru lotul dintre Ditrău și Grințieș, cu o valoare de 6,2 miliarde lei, pentru care deja a început etapa de proiectare.

Vreau să impun un ritm alert pentru construcția acestor loturi, pentru ca toți românii, inclusiv domnul ministru Pâslaru, să poată circula până în 2030, pe autostradă, de la Târgu Mureș la Târgu Neamț – Moțca pe o distanță de peste 200 km!”

Informația a fost dată publicității și de Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit, care a dezvăluit că Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L (Lider Asociere) -Euro-Asfalt d.o.o. -TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB S.R.L. a primit contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș-Pipirig al Autostrăzii ,,Unirii”-A8.

O provocare tehnică pentru constructor„, de 31, 5 km

Contractul pentru lotul cu o lungime de 31,5 kilometri din județul Neamț a fost atribuit Asocierii pentru o ofertă de 5,97 miliarde lei (fără TVA) și poate fi semnat dacă în 10 zile nu se depun contestații.

,,Odată cu desemnarea constructorului pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii se finalizează o etapă foarte importantă, aceea a atribuirii contractelor pe secțiunea de munte a Autostrăzii A8.

Rezultatul de astăzi reconfirmă angajamentul și determinarea echipei CNIR de a dezvolta infrastructură modernă și sustenabilă pentru a asigura conectivitatea între regiunile istorice ale României, creșterea siguranței rutiere și atragerea de noi investiții.

Proiectul reprezintă o provocare tehnică pentru constructor, un consorțiu cu experiență solidă în execuția proiectelor majore de infrastructură”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

16 tuneluri, 60 de poduri și 12,7 milioane mc de excavări

Lotul 2 B, Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări :

  • 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)
  • 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime(cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1.275 metri)
  • aprox. 20 de kilometri-lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot
  • 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus,  poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit.

Lotul 2 B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2 A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.

 

RECOMANDAREA AUTORULUI:

Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor: CNIR a atribuit contractul pentru lotul 1D Joseni–Ditrău al autostrăzii Unirii

USR îl acuză pe Grindeanu că Autostrada A8 este blocată din nou: „În doi ani, n-au fost în stare să semneze hârtiile necesare”