CNAIR testează în Vama Nădlac 2 un sistem de preselecție pentru fluidizarea traficului autovehiculelor de transport marfă

Publicat: 07 03. 2024, 23:00
Actualizat: 07 03. 2024, 23:00
FOTO - Captură video

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) testează, pe sensul de intrare în țară prin punctul de frontieră Nădlac 2 (Autostrada A1), un sistem de preselecție în vederea fluidizării traficului autovehiculelor de transport marfă.

Sistemul este în perioada de testare și calibrare, timp în care se vor îmbunătăți algoritmii de selectare a traficului greu, precizează CNAIR.

Cum funcționează sistemul

Cu ajutorul sistemului multiplatformă securizat de senzori, automarfarele care trec pe la Poarta 4 din Punctul de Trecere Frontieră (PTF) Nădlac 2 și care nu prezintă risc de depășiri de mase sunt dirijate, printr-un mesaj transmis pe un ecran, pe o bandă rapidă, amenajată special, unde autocamioanele nu mai sunt cântărite.

Vehiculele care prezintă risc de depășire a maselor maxim admise sunt dirijate pe cele două benzi dotate cu sisteme de cântărire. Pe artera inscripționată „EU” vor putea circula numai automarfarele înmatriculate în Uniunea Europeană.

Pe artera inscripționată ALL TRUCKS vor putea circula atât autocamioane înmatriculate în state non-UE, cât și cele înmatriculate în state UE, dacă artera inscripționată EU este suprasolicitată sau artera ALL TRUCKS este liberă.

Un prim sistem similar a fost introdus de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timişoara, în urmă cu aproximativ un an, pe sensul de ieșire din țară prin PTF Nădlac 2, având ca rezultat o scădere a timpilor controalelor specifice efectuate de CNAIR în acest punct de frontieră.

VIDEO – Facebook/CNAIR