CNIR, BILANȚ la 10 luni de activitate: 7 licitaţii pentru construirea a 270 de km de drumuri de mare viteză, contracte estimate la 38 miliarde lei

Publicat: 28 01. 2025, 14:35
Actualizat: 28 01. 2025, 15:29

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a publicat un bilanț al primelor 10 luni de activitate. Compania a anunțat că, din aprilie 2024 până în ianuarie 2025, conducerea executivă a CNIR a lansat 7 licitații pentru construcția a 270 de kilometri de drumuri de mare viteză, contracte estimate la 38 de miliarde de lei (aproximativ 7,6 miliarde de euro).

”De la începutul activităţii CNIR, în primele 10 luni de mandat (aprilie 2024- ianuarie 2025), conducerea executivă a Companiei a demarat proiecte de autostrăzi şi drumuri expres atât de necesare şi aşteptate. Concret, au fost lansate 7 licitaţii pentru construirea a 270 de kilometri de drumuri de mare viteză, contracte estimate la 38 miliarde lei (aproximativ 7,6 miliarde euro)”, anunţă CNIR pe Facebook.

Astfel, pe lângă aprobarea primului buget al companiei, CNIR desfășoară, în diferite etape, următoarele:
7 licitații publicate în SEAP pentru proiectarea și execuția a 270 de kilometri de autostradă și drum expres (5 loturi, cu o lungime de 143 de kilometri pe Autostrada „Unirii” – A8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni, în procedură de depunere sau evaluare oferte). Celor cinci loturi de pe A8 li se adaugă contractele pentru construirea Drumurilor Expres Focșani-Brăila și Bacău-Piatra Neamț.
5 licitații publicate pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pentru patru loturi ale Autostrăzii Unirii – A8, respectiv supervizarea pentru Drumul Expres Focșani-Brăila (valoare de peste 300 milioane lei).
Licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate „Drum de mare viteză București-Giurgiu”.
Contractul în derulare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov-Bacău.
”Colectivul CNIR va continua procesul de realizare a proiectelor de infrastructură rutieră, parcurgând cu profesionalism toate etapele necesare”, mai scrie în postare.
Compania precizează că „pe lângă proiectele proprii, unele obiective au fost preluate de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR, mai ales cele concentrate în zona Moldovei, proiecte la care au contribuit atât CNAIR, cât și ONG-urile direct interesate de dezvoltarea infrastructurii rutiere”.
,,În continuare, CNIR va prelua și alte obiective majore de infrastructură rutieră, obiective care se vor regăsi în prima strategie de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier a CNIR pe termen lung, mediu și scurt, ce va fi adoptată de către Consiliul de Administrație al CNIR.
Și noi, cei de la CNIR, ne dorim să implementăm cât mai repede proiectele, dar toate lucrurile trebuie făcute cu responsabilitate tehnică și financiară și cu respectarea termenelor din legislație. Vă asigur că rămân, în continuare, dedicat obiectivului pentru care a fost înființată Compania Națională de Investiții Rutiere și țin cont de toate opiniile exprimate cu bună-credință și în mod constructiv, fără a denatura realitatea”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
CITEȘTE ȘI:

Se lucrează la studiul de fezabilitate pentru A13 / Proiectul are aproape 163 km și trece prin Brașov, Covasna și Bacău

Concurență mare pentru cel mai lung tronson de drum de mare viteză. De unde vin cele CINCI oferte pentru Drumul Expres FOCȘANI-BRĂILA