Cristian Pistol, CNAIR: Proiectarea noului pod peste Dunăre, de la Giurgiu, are 11 ofertanți

Publicat: 08 07. 2025, 17:30

Cristian Pistol, director general CNAIR, a anunțat, marți, că proiectarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, de la Giurgiu, are 11 ofertanți. Valoarea Studiului de Fezabilitate este de peste 60 de milioane de lei, fără TVA.

Contractul pentru proiectarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu, are 11 ofertanți:

  • Asocierea ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L. (lider) – EMAY ULUSLARARASI MÜHENDISLIK VE MÜŞAVIRLIK AŞ (România – Turcia)
  • CONSITRANS SRL (România)
  • EGIS ROMANIA SA (România)
  • Asocierea INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL (lider) – STUDIO CORONA S.R.L. CIVIL ENGINEERING – STRUCTURE GOGAN SRL (România – Italia)
  • INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL (Spania)
  • Asocierea MEGA MÜHENDISLIK MÜŞAVIRLIK A.Ş. (lider) -CCAT SOLUTION GRUP SRL (Turcia – România)
  • Asocierea PADECO COMPANY LIMITED (lider) – PROJECT PLANNING & MANAGEMENT Ltd (Japonia – Bulgaria)
  • Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (lider) – ROADS DESIGN SRL (România)
  • Asocierea SPECIALIST CONSULTING SRL (lider) – SPECIALIST SMART GROUP S.R.L. -PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – EUROCERAD INTERNATIONAL S.R.L. (România)
  • Asocierea TPF INGINERIE SRL – TPF – CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA (România – Portugalia)
  • Asocierea TQM MANAGEMENT SRL (lider) – DOHWA ENGINEERING CO. LTD (România – Coreea de Sud)

Studiul de fezabilitate costă peste 60 de milioane de lei

„Valoarea estimată a contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate este de 60,87 milioane lei (fără TVA), sumă asigurată prin CEF 2 (Mecanismul pentru Interconectarea Europei) -Componenta Mobilitate militară”, spune Cristian Pistol.

Studiul de fezabilitate, care trebuie să fie elaborat în maximum 23 de luni, trebuie să stabilească:

  • amplasamentul podului Giurgiu-Ruse 2,
  • Tipul podului (doar rutier sau rutier și feroviar)
  • Valoare construcției.

„Prin construcția acestui nou pod se urmărește creșterea eficienței tehnico-economice a rețelei de transport dintre România si Bulgaria dar și pe axa europeană Nord – Sud, în noul context geo-politic”, mai spune șeful CNAIR.