Cum pot FURA hoții o mașină în doar 20 de secunde și care sunt cele mai vulnerabile autoturisme. De obicei, este folosit un dispozitiv cumpărat online

Publicat: 25 02. 2024, 23:15
Actualizat: 25 02. 2024, 23:16
Foto caracter ilustrativ

Industria auto a fost avertizată, în urmă cu mai bine de zece ani, că tehnologia pornirii fără cheie la vehiculele moderne ar putea duce la o creștere a furturilor, dar a ignorat aceste informații. Cercetătorii în domeniul legal și al IT au afirmat că software-ul vehiculelor ar putea fi „subminat”, din cauza securității inadecvate.

De altfel, creșterea criminalității auto în ceea ce privește autovehiculele fără cheie a contribuit la prețuri record pentru asigurările auto. În Marea Britanie, de exemplu, asigurarea pentru astfel de mașini depășește 2.000 de lire pe an. De asemenea, furturile în Regatul Unit au atins, anul trecut, cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu.

„Industria auto a fost neglijentă, deoarece a fost avertizată când această nouă tehnologie începea să apară. Este o situație catastrofală în care oamenii nu își pot asigura mașinile sau se confruntă cu prime de asigurare ridicol de mari”, a precizat Nick Freeman, avocat auto.

Iată ce au descoperit jurnaliștii de la The Observer, citați The Guardian, în cadrul unei investigații:

  • Un dispozitiv disimulat ca o consolă de jocuri – cunoscut sub numele de „emulator” – este exploatat de hoți pentru a fura vehicule în mai puțin de 20 de secunde, imitând cheia electronică. Țintele sunt modelele Hyundai și Kia;
  • Echipamentul „inteligent” este de vânzare online, cu până la 6.000 de euro, permițând hoților să spargă sistemul computerizat al unui vehicul și să programeze o nouă cheie.

Anul trecut, în noiembrie, Jaguar Land Rover a anunțat o investiție de 10 milioane de lire sterline pentru îmbunătățirea securității modelelor frecvent furate de mașini, construite între anii 2018 și 2022.

Un raport realizat în 2011, de cercetători de la Universitatea din California și Universitatea din Washington, a avertizat că este posibil să se implementeze un atac asupra software-ului mașinilor moderne, iar hoții vor reuși să deblocheze ușile și să pornească foarte ușor motorul.

Societatea Producătorilor și Comercianților Auto (SMMT) neagă faptul că industria a eșuat, în ceea ce privește securitatea, dar recunoaște că a fost implicată într-o „luptă” cu infractorii.

„Producătorii auto introduc în mod continuu noi tehnologii pentru a fi cu un pas înaintea infractorilor. Această investiție a contribuit la reducerea semnificativă a furturilor auto, de-a lungul ultimilor 30 de ani”, a spus Mike Hawes, director executiv al SMMT.

Foto – caracter ilustrativ: Facebook