EXCLUSIV | După concedierile masive de la STB, șoferii sunt chemați din libere: „Primesc dublu și se bucură pe nefericirea colegilor dați afară”

Publicat: 11 05. 2022, 14:39

După concedierea a peste 200 de șoferi de la STB, Societatea de Transport ar apela acum la șoferii care sunt în libere, pentru a acoperi parcul auto necesar în fiecare zi. Potrivit surselor Gândul, șoferii care vin din libere sunt plătiți dublu.

„După concedieri, suntem chemați din libere, ca să nu se resimtă lipsa șoferilor și să se acopere parcul auto necesar. Șoferilor le convine, că sunt plătiți dublu”, a declarat, pentru Gândul, Valer Ciobănescu, liderul sindicatului Transpublic din STB.

Potrivit lui Ciobănescu, Societatea de Transport se confruntă cu un deficit de aproximativ 100 de șoferi.

„Acum avem cam vreo 100 de șoferi pe minus, în urma concedierilor, dar repet, nu este o situație pe care nu o pot acoperi din fondul salarial. Cei care vin din libere sunt plătiți acum din salariile celor concediați. Deci șoferii se bucură că au un venit în plus, pe nefericirea altora, asta este”, susține Valer Ciobănescu.

Potrivit liderului de sindicat, șoferii care sunt liberi nu pot fi obligați să vină la serviciu, iar în ceea ce privește odihna, „se respectă timpul de 12 ore pentru șoferi”, susține Ciobănescu.

Peste 200 de șoferi STB au fost concediați după ce au participat la greva din ianuarie, declarată ilegală de instanță.

Imagine din timpul grevei STB din ianuarie 2022

Cum justifică Nicușor Dan concedierea a 220 de șoferi STB care au participat la greva din ianuarie

Primarul general, Nicușor Dan, a declarat, marți, că cei 220 de șoferi STB care au participat la greva din ianuarie nu au respectat contractul colectiv de muncă.

„Acei oameni (greviști – n.r.) au încălcat contractul individual de muncă. Vă aduc aminte că în luna ianuarie, bucureştenii, timp de cinci zile, nu au avut transport public de suprafaţă.

Oamenii aveau nişte obligaţii. Greva este un instrument absolut legal, legiferat în România. Dacă este un sector, cum este cel de transport public, trebuie să asiguri 30% din capacitate. Nu au asigurat. Oamenii aceia aveau un contract individual de muncă, nu l-au respectat. În contractul acela era o sancţiune care spunea «concedierea», și s-a aplicat”, a declarat Nicușor Dan.