Furnizorii de energie electrică din România, controlați de Protecția Consumatorului: Este verificat modul în care s-au calculat facturile / Ce trebuie să faci dacă ai de plătit o sumă uriașă

Publicat: 20 09. 2022, 13:25
Sursa foto - caracter ilustrativ: Shutterstock

În contextul creșterii numărului de reclamații înregistrate de la consumatori în ceea ce privește modul de calculare a facturilor la energie electrică, din ultima perioadă, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat deja o serie de acțiuni de control, la nivelul întregii țări.

Controalele comisarilor ANPC se derulează la furnizorii de energie electrică și verifică modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în ceea ce privește calcularea facturilor emise de aceștia către consumatorul-persoană fizică, în ultima perioadă.

„Menționăm că, pentru a putea stabili dacă reclamațiile sunt fondate sau nu, comisarii ANPC analizează cu mare atenție toate documentele necesare, în fiecare caz în parte”, a transmis ANPC.

Ce trebuie să faci dacă ai de plătit o sumă uriașă

Oficialii ANPC reamintesc consumatorilor că procedura pe care trebuie să o urmeze, atunci când au o nemulțumire legată de modul în care a fost realizată factura de consum, presupune să ia, mai întâi, legătura cu operatorul economic care furnizează acest serviciu, iar dacă acest dialog sau informațiile primite nu sunt satisfăcătoare, pentru consumator, acesta să completeze formularul de sesizare de pe site-ul instituției, www.anpc.ro.

„În cazul în care consumatorii au aviz de deconectare și se consideră nedreptățiți, îi invităm să completeze formularul de sesizare de pe site-ul www.anpc.ro, cu caracter urgent”, conchide sursa menționată.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu: „Am văzut acele facturi mari la energie. Fac apel la ANRE să-și facă treaba”

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a făcut, luni, în contextul discuţiilor despre facturile mari la energie, un apel la ANRE „să-şi facă treaba”, să supravegheze piaţa de energie, iar „Protecţia Consumatorului să intre peste furnizorii respectivi”.

„Am văzut şi eu acele facturi şi cred că ori sunt greşite, ori cineva ar trebui să pună regulă în piaţă. ANRE este cel care verifică piaţa. Eu nu am văzut decât câteva cazuri prezentate în presă, dar fac încă un apel, cum am făcut şi în ianuarie, ANRE să-şi facă treaba să supravegheze piaţa şi să controleze piaţa, iar la persoane fizice, inclusiv Protecţia Consumatorului să intre peste furnizorii respectivi şi să verifice acest lucru’, a afirmat Popescu, la Parlament, întrebat de ce vin facturi la energie de 7.000-8.000 lei.”, a declarat Virgil Popescu.

Popescu a mai spus că furnizorii urmează să aibă discuţii în Parlament, la comisiile unde se află în dezbatere ordonanţa de urgenţă pe energie.

Referitor la faptul că preţurile se raportează la consumul de anul trecut şi mulţi consumatori s-au plâns că acest lucru nu încurajează reducerea consumului, Virgil Popescu a spus că trebuie găsit în Parlament un mijloc de stimulare.

„Ordonanţa trebuie să se raporteze la o referinţă. (…)2021 nu este tot una cu 2020 când a fost lockdown sau când a fost consumul mai mic. La nivelul Comisiei Europene propunerea este undeva, pentru IMM, la o perioadă de 5 ani de zile. Sigur că putem discuta, putem vedea. Eu cred că fiecare care vrea să facă economie trebuie să facă. Eu cred ca trebuie găsit în Parlament un mijloc de stimulare. (…) Este un consum care nu a fost limitat de preţ, a fost un consum normal în 2021. Nu un consum mai mic. (…)Dacă în loc de 300KW, consumă 255 KW, plăteşte mai puţin. Este clar că este încurajat, dar trebuie să găsim şi o modalitate de bonificaţie”, a adăugat Popescu.