VIDEO | Podul de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa, la un pas de inaugurare. Șeful CNAIR: Au început testele de rezistență

Publicat: 12 06. 2023, 11:29
Actualizat: 12 06. 2023, 13:53

Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), anunță că luni au început testările la suprastructura podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, una dintre etapele importante înaintea deschiderii oficiale al celui de-al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa. Reamintim că podul de la Brăila este cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din România.

„Astăzi (luni -n.r.) au început #testările statice și dinamice la suprastructura #Podului suspendat peste Dunăre de la #Brăila. Este una din etapele importante înaintea deschiderii Podului de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din #Europa.

Pentru acest proiect de infrastructură s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone. Tablierului metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone.

Valoarea contractului, finanțat prin #POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA. Podul suspendat are o lungime de 1974,30 m. Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km. Drumul de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin) are o lungime de 4,328 km”, a punctat directorul general al CNAIR.

Asocierea Webuild SPA – IHI Infrastructure Systems CO LTD

Antreprenorul lucrării „Pod Suspendat peste Dunăre” este Asocierea Webuild SPA – IHI Infrastructure Systems CO LTD, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

Lungimea drumului principal Brăila-Jijila este de 19,095 kilometri, iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan -Măcin este de 4,328 kilometri.

Lucrările la acest obiectiv au început în primăvara anului 2019. Contractul a fost semnat în 19.01.2018 cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție. Podul de la Brăila trebuia finalizat în 2022.

În cadrul Masterplanului General de Transport, podul figurează ca parte a drumului expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030 și care va conecta nordul Munteniei și sudul Moldovei de nordul Dobrogei de Nord unde se află Delta Dunării.

Webuild SPA, o companie înființată în 2014

Webuild SpA (fostă Salini Impregilo SpA -n.r.) este un grup industrial italian specializat în afaceri de construcții și inginerie civilă, cu sediul la Milano.

Compania a fost înființată oficial în 2014, ca rezultat al fuziunii prin încorporarea Salini în Impregilo. Webuild este cel mai mare grup italian de inginerie și antrepriză generală, și un jucător global în sectorul construcțiilor.

Experiența sa variază de la construcția de baraje, hidrocentrale și structuri hidraulice, infrastructuri de apă și porturi, la drumuri, autostrăzi, căi ferate, sisteme de metrou și lucrări subterane, la aeroporturi, spitale și clădiri publice și industriale, până la construcții civile pentru depozitarea deșeurilor.

Potrivit sursei citate, ocupă primul loc în sectorul apei în clasamentul Engineering News-Record, reper pentru întreaga industrie a construcțiilor