Greșeala pe care o fac majoritatea restaurantelor când servesc paste. Ce a găsit PIEDONE într-un restaurant de pe litoral

Publicat: 15 07. 2025, 08:52
Greșeala pe care o fac majoritatea restaurantelor când servesc paste

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) continuă controalele pe litoral. De data aceasta, inspectorii coordonați chiar de șeful Cristian Popescu Piedone au dat peste o practică greșită, dar des întâlnită în bucătăriile multor restaurante din România.

Iată care este greșeala pe care o fac majoritatea restaurantelor când servesc paste.

Piedone: „Este regula pastelor”

Inspectorii ANPC au mers în control la localul „Lavrion”, de pe litoral, unde au descoperit nereguli grave, atât în ceea ce privește condițiile igienico-sanitare, cât și modul în care erau preparate pastele.

Una dintre greșelile punctate de președintele ANPC, Cristian Popescu Piedone, a fost metoda de preparare a pastelor servite clienților.

Greșeala pe care o fac majoritatea restaurantelor când servesc paste. Ce a găsit Piedone într-un restaurant de pe litoral / Sursa FOTO: Facebook @ Cristian Popescu Piedone

„Pastele proaspete nu se prefabrică înainte, apoi să le congelăm/decongelăm, le dăm în fiert și le servim clienților. Tăițeii sau pastele de casă se fac în ziua respectivă, în ce cantitate considerați dvs. că se consumă. Nu se congelează! Este regula pastelor”, a declarat Piedone, oferind personal o demonstrație culinară gratuită celor prezenți în bucătărie.

Controlul efectuat în data de 11 iulie 2025 a scos la iveală și alte nereguli grave descoperite la punctul de lucru al firmei SC DINASTY PRO VSF SRL, care operează restaurantul „Lavrion”. Comisarii ANPC au dispus închiderea temporară a unității, aplicând șase amenzi în valoare totală de 38.000 de lei. De asemenea, s-a decis casarea întregii cantități de marfă, evaluată la 7.608 lei, precum și a tuturor ustensilelor și echipamentelor frigorifice utilizate pentru păstrarea alimentelor.

În timpul verificărilor, echipele de control au găsit condiții improprii de depozitare și igienă: pânze de păianjen foarte vechi și dense în spațiile de depozitare, gândaci prezenți în mai multe zone din bucătărie și lipsa autorizației de funcționare emise de autoritatea locală.

Inspectorii au constatat, totodată, lipsa listei de aditivi și a declarației nutriționale în meniul pus la dispoziția clienților.

„Se casează absolut toată marfa, raportat la zeci de gândaci, păianjeni… Înlocuirea a absolut tot. Nu mai spun de deratizare curte, canal, absolut tot. Practic, o luați de la zero. Dacă mai vreți. Dacă nu, apucați-vă de filatelie, la malul mării!”, a fost mesajul tranșant transmis de Piedone administratorilor localului.

Controlul face parte dintr-o serie mai amplă de acțiuni desfășurate de ANPC în stațiunile de pe litoral, în plin sezon estival, având ca scop protejarea consumatorilor și asigurarea respectării normelor în domeniul alimentației publice.

Reprezentanții instituției avertizează că astfel de verificări vor continua în perioada următoare.

RECOMANDAREA AUTORULUI:

Litoralul, sub lupa comisarilor ANPC. La Eforie Nord s-au dat amenzi de zeci de mii de lei și mai multe afaceri au fost închise

Ai mâncat ciorbă la mare? Cum se face, de fapt. PIEDONE a aflat adevărul

Cum se fac tăițeii în restaurantele chinezești, de fapt? Ce a putut găsi PIEDONE într-un local asiatic din București