iPHONE trece de la „Made in China” la „Made in India”. Mișcarea făcută de Apple pentru a evita tarifele uriașe impuse de SUA
Apple anunță o schimbare strategică majoră: cele mai multe iPhone-uri vândute în SUA nu vor mai fi „made in China”, ci „made in India”, pentru a evita tarifele vamale de 145% impuse de autoritățile americane. Tim Cook avertizează că taxele vor crește costurile companiei cu aproape un miliard de dolari.
Apple, unul dintre cei mai puternici giganți din tehnologie, își reconfigurează lanțul global de producție în contextul tensiunilor comerciale dintre SUA și China.
În cadrul unei conferințe telefonice privind rezultatele financiare trimestriale, CEO-ul Apple, Tim Cook, a anunțat că „majoritatea iPhone-urilor vândute în SUA vor proveni din India”, o decizie care urmărește evitarea tarifelor vamale de 145% aplicate produselor importate din China.
Această mutare vine pe fondul unor noi tarife vamale impuse de administrația Trump, care, potrivit lui Cook, vor crește costurile Apple cu aproximativ 900 de milioane de dolari în al doilea trimestru.
„Plecând de la ipoteza că actualele tarife nu se vor schimba și nu vor fi adăugate altele noi, estimăm că impactul lor va fi semnificativ”, a spus directorul Apple, potrivit Știrileprotv.
Pe lângă India, o altă țară care capătă tot mai multă greutate în producția Apple este Vietnam, de unde vor veni în curând cele mai multe dispozitive iPad, Mac, Apple Watch și AirPods vândute pe piața americană. Totuși, Cook a precizat că baza principală de producție pentru dispozitivele destinate altor piețe globale, în afara SUA, va rămâne în continuare China.
În ciuda acestor provocări, Apple a raportat rezultate peste așteptările analiștilor pentru primele trei luni ale anului. Profitul net a fost de 24,8 miliarde de dolari, în creștere cu 4,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. Câștigul pe acțiune a fost de 1,65 dolari, ușor peste estimarea de 1,62 dolari realizată de analiștii FactSet.
Apple câștigă teren în SUA, dar pierde în China
Vânzările de iPhone au înregistrat o creștere modestă de 1,9%, după un trimestru anterior în care înregistraseră un recul de 0,8%. Cel mai mare impuls a venit însă din sectorul serviciilor digitale, care a crescut cu 11,7%.
Acest segment include App Store, Apple Music, Apple TV și iCloud, și este responsabil în prezent pentru 28% din veniturile totale ale companiei.
La nivel geografic, afacerile Apple în SUA au crescut cu 8%, în timp ce în Europa au avut o evoluție slabă, cu doar 1% creștere. Piața din China, considerată până recent un motor esențial pentru gigantul american, s-a contractat cu 2%, pe fondul scăderii cererii și al tensiunilor geopolitice tot mai accentuate.
Per total, compania a înregistrat în primul trimestru o cifră de afaceri de 95,4 miliarde de dolari, în creștere cu 5,1%, peste prognozele analiștilor.