Masterul „Modă, Publicitate, Consum” al Facultății de Jurnalism de la Universitatea București, desemnat „cel mai inovator program postuniversitar”

Publicat: 16 12. 2021, 17:44

Masterul „Modă, Publicitate, Consum” inițiat de Dan Podaru, lector universitar și prodecan al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC), a fost desemnat „cel mai inovator program postuniversitar” al Universității din București în domeniul Științelor Sociale.

Cel mai nou program de studii masterale din cadrul FJSC, „Modă, Publicitate, Consum”, inițiat prodecanul FJSC, Dan Podaru, a câștigat miercuri, 15 decembrie, premiul pentru „cel mai inovator program postuniversitar” în domeniul Științelor Sociale. Premierea a avut loc în cadrulcelei de-a cincea Gale a Premiilor Senatului organizată de către Universitatea din București (UB), desfășurat online.

În ediția precedentă a competiției care recompensează performanțele academice, de cercetare și implicare civică ale membrilor UB, Dan Podaru a fost desemnat Profesorul anului 2020 în domeniul Științelor Sociale.

Evenimentul a fost moderat de rectorul UB, profesor universitar Marian Preda și de  președintele Senatului UB, conferențiar universitar Claudiu-Paul Buglea, precum și de alți membri ai Conducerii Universității din București.

Fondat recent, începând cu anul universitar 2021-2022, cel mai nou program de studii masterale din cadrul FJSC s-a bucurat de o receptivitate foarte ridicată în rândul absolvenților de facultate, în prezent fiind urmat de 32 de masteranzi.

Concurență acerbă pentru un loc bugetat la masteratul „Modă, Publicitate, Consum”

Performanța este una notabilă, având în vedere că la masteratul „Modă, Publicitate, Consum” s-a înregistrat cel mai de numărul de candidați înscriși – 36 –, precum și cea mai acerbă concurență pentru un loc bugetat la FJSC, în condițiile în care s-a organizat o singură sesiune de admitere, în toamnă. Începând cu anul 2022, masteratul va organiza două sesiuni de admitere, atât în iulie, cât și în septembrie.

„Am gândit acest masterat ca o formă duală în care să împletim abordarea universitară, cu arii de studiu precum sociologia luxului, semiotica publicității, istoria modei, istoria costumului, cu abordarea practică, prezentată de profesioniști din zona industriilor creative și a industriei modei prin ateliere tematice, practice. Studenții s-au întâlnit cu creatori de modă precum Matei Corvin, oameni din zona agențiilor de publicitate și PR precum Ana Șerbănescu, Elena Prodan și cu oameni din zona creativă, a social media, precum Corina Băcanu, influencer, și timp de 15 ani director de creație al mai multor agenții de publicitate de prestigiu. Studenții s-au întâlnit în cadrul atelierelor și artiști plastici precum Bogdan Lascăr și Ioan Nemțoi. Nu în ultimul rând, masteranzii au interacționat și cu experți din zona dreptului specializat pe aria proprietății intelectuale, precum avocata Tatiana Onofrei Manolache etc.”, a subliniat Dan Podaru.

Pe lângă noutatea temei și nevoia de specialiști în domeniu, programul reușește să îmbine în mod complementar partea teoretică, interdisciplinară, cu cea practică.

De altfel, încă de când și-a început activitatea didactică, profesorul Dan Podaru a adus zeci de profesioniști în fața studenților, producători de film, regizori, artiști plastici, creatori de modă, oameni din industria publicității, astfel încât aceștia au avut parte de o privire de ansamblu asupra tuturor domeniilor conexe comunicării.

Profesorul Dan Podaru, autor a șapte cărți

Fondatorul „celui mai inovator program postuniversitar” în domeniul Științelor Sociale al Universității din București, lect. univ. dr. Dan Podaru are o activitate științifică remarcabilă. În afară de cursuri, seminare, conferințe și activități administrative, laureatul a publicat șapte cărți, cinci de specialitate, din domeniile sale de interes științific – Modă, Semiotica Modei, Publicitate, Comunicare și Studii de Gen –, precum și două volume de poezii: „Semiotica modei. Mutații de gen în moda contemporană” (Editura Universității din București, 2013), „Modă, gen si identitate” (co-autor, Editura Tritonic, 2015), „Societatea contemporană, între comunicare artefactuală și stil” (co-autor, Editura Tritonic, 2017), „România protestelor. 2017 – Piața Victoriei vs. Cotroceni” (co-autor, Editura Meridiane Publishing, 2019), „Modă, Comunicare și Tehnologie” (co-autor, Editura Tritonic, 2020). Primul volum de poezii, „Aproape dragoste”, a fost publicat în anul 2011, iar cel de-al doilea, „2”, la Editura Meridiane Publishing, în anul 2020.
Pe lângă activitatea didactică și de cercetare, profesorul Dan Podaru este implicat și în politică, având în prezent funcția de consilier local al Primăriei Sectorului 1.