Pericolul uriaș din Capitală. Pasajele Lujerului și Obor, precum și Podul Băneasa, se află în stare critică și trebuie urgent reabilitate

Publicat: 08 08. 2023, 15:45
Actualizat: 08 08. 2023, 15:51

Primăria Capitalei a reluat lucrările de reabilitare şi consolidare a Podului Grant, care au fost întrerupte în 2020. Nicușor Dan a anunțat, marți, într-o conferinţă de presă, că valoarea lucrărilor care vor fi efectuate se ridică la 65 de milioane de lei. De asemenea, edilul a anunțat care sunt podurile și pasajele aflate în pericol major.

Podul Grant a intrat din nou în reabilitare, iar lucrările vor costa 65 de milioane de lei.

Nicușor Dan a mai anunțat că Primăria Capitalei a finalizat recent de expertizat toate cele 28 de pasaje aflate în administrare.

Concluzia este una extrem de îngrijorătoare.

La trei dintre ele trebuie intervenit de urgență, au grad V din punct de vedere al stării tehnice, iar restul sunt în stare nesatisfăcătoare, a explicat Nicușor Dan.

„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerului. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 de milioane lei fiecare, pentru Podul Băneasa undeva la 20 milioane lei”, a explicat primarul general.

Potrivit specialiștilor în construcții, gradul V înseamnă pericol major, iar structura este la un pas de cedare.

Lucrările care sunt în stare satisfăcătore, trei la număr, sunt: Pasajul Muncii, Pasajul Piepra, și Pod Lacul Tei.

Planșeul de la Unirii, pericol public

O altă construcție extrem de complexă, dar care se prezintă foarte prost, este Planșeul de la Unirii. Despre situația de aici, Gândul a relatat în martie 2021, în premieră.

Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, este în prezent într-o stare de degradare foarte mare. Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2. Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuie să se intervină de urgență, pentru a se evita o tragedie.