Peste 67.000 de euro a costat recensământul populației în România. A meritat?

Publicat: 17 08. 2022, 18:35
Sursa foto - caracter ilustrativ: Shutterstock

Recensământul Populației și Locuințelor, amânat anul trecut din cauza pandemiei de Covid-19 a costat peste 392.600 de lei, din care peste 4.500 de lei s-au dus pentru promovare.

„În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr.1071/2020, art. 1, pentru stabilirea bugetului și a categoriilor de cheltuieli necesare efectuării recensământului populației și locuințelor din România în anul 2021, suma care se asigură de la bugetul de stat pentru pregătirea, organizarea și desfășurarea recensământului populației și locuințelor din România în anul 2021, este de 392.655 mii lei, repartizată pe ordonatori principali de credite ai administrației publice centrale și ai administrației publice locale”, a precizat INS.

Primele rezultate ale Recensământului Populației și Locuințelor 2021 vor fi publicate la finalul anului 2023, primele rezultate vor fi repartizate în cursul lunii decembrie 2022.

,,Institutul Naţional de Statistică mulţumeşte populaţiei României care a participat în număr foarte mare la procesul de recenzare. Această acţiune s-a desfăşurat în condiţii optime cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) care a oferit suportul tehnic şi operaţional. Recensământul s-a bucurat şi de sprijinul activ al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) precum şi de cel al primăriilor”, mai arată INS.

Personalul de recensământ era indicat să fie alcătuit din:

  • Aproximativ 20000 recenzori;
  • 814 recenzori-șefi – doar în localitățile mari;
  • 3187 coordonatori de UAT (unități administrativ teritoriale – la nivel de muncipiu, oraș, comună și de sector al Mun. București – câte unul pentru fiecare localitate, respectiv sector al Mun. București)
  • 42 coordonatori la nivel de județ – câte un coordonator în fiecare județ.

Cât a costat promovarea recensământului

INS a precizat că suma contractată în vederea promovării recensământului este de 4.512 mii lei. Banii au fost cheltuiți pentru servicii de campanii de publicitate pentru informarea publicului larg cu privire la efectuarea recensământului populației și locuințelor:

  • creație, producție și difuzare spoturi video și audio pentru popularizarea recensământului;
  • creație și producție mesaje de interes public, audio-video, pentru popularizarea recensământului;
  • promovare RPL2021 în mediul online (bannere web flash/animate);
  • creație, producție, distribuție și expunere afișe;
  • canale oficiale RPL2021 pentru comunicare în social media.

Recensământul Populației și Locuințelor 2021  a fost primul recensământ din istoria României realizat sub format digital, a fost al 13-lea realizat în România și al patrulea după Revoluția din 1989.

La sfârșitul anului 2021, România avea o populație de 19,02 milioane de persoane, iar la recensământul de anul acesta 95,4% din aceste persoane, adică 18,15 milioane, s-au înregistrat.

Sursa: Mainnews