Prețul cheeseburgerului McDonald’s a fost majorat pentru prima dată în mai bine de 14 ani. Directorul companiei din Marea Britanie: „Am amânat aceste modificări cât de mult am putut”

Publicat: 27 07. 2022, 20:21
Sursa foto - caracter ilustrativ: Shutterstock

Din cauza presiunilor tot mai mari cauzate de creșterea costurilor, McDonald’s a majorat prețul cheeseburger-ului său, pentru prima dată în mai bine de 14 ani. Lanțul de fast-food a anunțat că restaurantele sale din Marea Britanie vor adăuga între 60 de bani (10p) și 1,20 lei (20p) la o serie de produse. Astfel, prețul unui cheeseburger a crescut de la 5,80 lei (99p), la 7 lei lei (1.19 lire).

Directorul executiv al McDonald’s din Marea Britanie și Irlanda, Alistair Macrow, le-a transmis printr-un e-mail clienților faptul că restaurantul de tip fast-food se confruntă cu „alegeri dificile” în privința prețurilor sale. „Înțelegem că orice creștere a prețurilor nu este o veste bună, dar am amânat și minimizat aceste modificări cât de mult am putut”, a spus el, specificând, însă, că unele prețuri nu au fost afectate.

De asemenea, compania a precizat că unele prețuri vor continua să varieze de la un restaurant la altul, deoarece unele sunt operate de francizați, care pot stabili prețuri pe baza recomandărilor de la McDonald’s. Mesele de mic dejun, cafeaua mare, cutiile pentru McNuggets și upgrade-urile de la porții medii la mari sunt alte articole la care prețul crește.

Deoarece costul crescut al vieții, în special în Europa, i-a determinat pe unii clienți cu venituri mai mici să cumpere produse mai ieftine și mai puține meniuri mari, compania a menționat că ia în considerare adăugarea mai multor opțiuni de meniuri la preț redus.

Compania a raportat o creștere a vânzărilor globale de 9,7% din aprilie și până la sfârșitul lunii iunie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Din cauza războiului din Ucraina, companiile se confruntă cu costuri ridicate la combustibil și alimente, prețurile crescând la cel mai rapid ritm din ultimii 40 de ani.

În acest context, unele firme trebuie să mărească salariile angajaților pentru a-și păstra personalul, locurile de muncă vacante atingând aproape niveluri record. Cu toate acestea, măririle salariale nu țin pasul cu creșterea costului vieții, informează BBC.

Companiile din întreaga lume se confruntă cu presiuni tot mai mari din cauza inflației extrem de ridicată. Dacă prețul unui cheeseburger McDonald’s ar fi crescut în funcție de inflație, ar costa, în prezent, 8,30 lei (1,41 lire sterline). Lanțul de fast-food are peste 36.000 de restaurante în peste 100 de țări.