Replica șoferilor români de TIR, după o postare a lui Rareş Bogdan pe Facebook: „Ştiţi ce înseamnă să stai două luni în cabină, să gătești în frig și ploaie, cu butelii de voiaj?”

Publicat: 27 02. 2021, 14:29
Actualizat: 27 02. 2021, 15:31
Ilie Matei (șofer de TIR) si Rareș Bogdan, în medalion (europarlamentar PNL) / FOTO: Facebook

Şoferii români de TIR îi răspund europarlamentarului PNL Rareş Bogdan, care s-a lăudat pe Facebook că „a avut dreptate” în legătură cu Pachetul de Mobilitate I, respectiv ajutorul pe care această lege îl oferă transportatorilor români şi nu numai.

Am avut dreptate! Comisia Europeană confirmă faptul că lupta mea și a colegilor din Delegația EPP România Gheorghe Falcă și Marian-Jean Marinescu pentru drepturile transportatorilor români n-a fost o prostie!

Știți cât ne-am bătut pentru ceea ce se cunoaște drept Pachetul Mobilitate I și câte piedici a trebuit să ocolim pentru a-i ajuta pe transportatorii din România (plus cei din Bulgaria, Ungaria, Polonia, Cipru, Malta, Letonia, Lituania, Estoria). Ei bine, două studii comandate de Comisia Europeană arată negru pe alb că impactul obligării șoferilor de tir să se întoarcă la bază o dată la 8 săptămâni și problema cabotajului ar putea fi devastatoare.

Nu doar pentru acest segment economic, ci și pentru mediu! Prevederile respective au fost introduse în Pachet fără studiu de impact, ceea ce mi se pare halucinant. Pachetul Mobilitate I contravine Pactului Ecologic European, e limpede! Prevederile respective vor avea ca efect faptul că în anul 2023 vor exista 3,3 milioane de tone suplimentare de emisii de CO2 anual. De asemenea, ar putea genera până la 704 tone de oxizi de azot (NOx) și 251 tone de particule (PM2.5).

Comisia Europeană va începe consultări cu Statele Membre, Parlamentul European și toți actorii implicați, pentru a găsi soluții. Aș zice că trebuie să o facă rapid. Mă bucur că nu ne-am înșelat în demersurile noastre, dar mă întreb cine va suporta pierderile înregistrate. O voi face și oficial”, a scris Rareş Bogdan în postarea sa de pe rețeaua de socializare.

În replică, şoferii români de TIR, prin vocea unui cunoscut coleg al lor, Ilie Matei, i-au explicat europarlamentarului că cele opt săptămâni prevăzute în lege se referă la maşini, şi nu la oameni, relatează Antena 3.

 Am citit cu sudoare pe frunte rândurile scrise de dvs. despre eforturile depuse pt. anularea unor amendamente din Pachetul de Legi Mobilitate 1, mai exact paragraful prin care se cere eliminarea obligativității de a se întoarce șoferul la 2 luni în țara de origine.

Cu aceeași sudoare pe frunte lucrez de ani buni în breaslă asta pe care dvs. spuneți că vreți să o spijiniti și să o faceți să prospere.

În primul rând faceți o confuzie, transportatorii sunt obligați prin același Pachet de Legi Mobilitate 1 să aducă șoferii la sediul social al firmei la 1 lună, nu la 8 săptămâni.

La 8 săptămâni vorbim despre camion, nu despre șofer.

Trecând peste acesta confuzie, aș vrea să va reamintesc că în branșa asta lucrează peste 100.000 de șoferi profesioniști, nu doar angajatorii lor, chiar dacă aceștia din urmă sunt cei care indirect sponsorizează campanii electorale.

Indirect, prin acțiunea de a anula acesta obligativitate de a se întoarce șoferul la sediul social, veți primi un efect de bumerang pe care firmele de profil îl resimt în ultimii ani, migrarea șoferilor profesioniști către firme din vest.

Pt. corecta dvs. informare estimăm că sunt deja peste 150.000 de șoferi care au migrat în ultimii ani, din cauza condițiilor precare de muncă, perioadelor lungi de delegare și lipsa unui cadru legal prin care se permite fraudarea Statului Român cu milioane de euro din diurne neimpozabile și acordarea salarizării minime, fapt ce duce la migrația masivă a oamenilor pregătiți din acesta branșă, așa cum vă menționam mai sus.

Prin anularea acelui amendament nu veți face decât să creșteți numărul celor nemulțumiți de perioadele lungi de delegare, știindu-se faptul că firmele de transport folosesc maximul de perioade pt muncă șoferilor, nu un minim.

Știți ce înseamnă să stai 2 luni într-o cabină 2/2, să gătești în frig și ploaie, cu butelii de voiaj, să dormi în spații nesecurizate, să nu îți vezi familia decât prin telefon și în tot acest timp să muncești 15 ore pe zi în condițiile în care contractele sunt de 8 ore, 40 ore per săptămână ??

Vreți o soluție de compromis??

Ar trebui că acel amendament să dispară, dar în același timp lăsată libertatea de a se negocia între angajator și șofer perioada de delegare !!

Vreți să ajutați acesta branșă, probabil cea mai mare din sectorul privat și al 5-lea cotizant la bugetul de stat??

Atunci ar trebui să începeți prin lupta pt. un preț corect per kilometru, că dacă nu știți, vestul lucrează pe un preț și estul primește cam 60% din acel preț!”, a scris Ilie Matei, tot pe Facebook.

UNTRR solicită ca șoferii profesioniști din România să aibă prioritate la vaccinul anti-COVID. Ce oferă la schimb

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită autorităților ca șoferii profesioniști să fie vaccinați anti-COVID. Pentru moment, statul nu a oferit un răspuns. În prezent, pe teritoriul țării, sunt 41.000 de firme de transport.

Reprezentanții companiilor de transport vor ca șoferii de camioane să fie adăugați pe lista de priorități la vaccinare, în principal pentru că mulți nu pot trece granița dacă nu dețin un test negativ de COVID-19, situație care afectează grav firmele.

Rareș Bogdan anunță că ne vom pierde drepturile cetățenești! Libera circulație, o glumă!

Libera circulație va deveni o glumă, spune Rareș Bogdan, care face un anunț ce provoacă deja frisoane în societate. Europarlamentarul român dă de înțeles că suntem pe punctul de a pierde foarte multe, inclusiv drepturile cetățenești, dacă situația nu se remediază mai repede.

Într-un mesaj postat pe Facebook, Rareș Bogdan spune că popularii europeni au transmis Bruxellesului să înceteze cu umilirea transportatorilor români.

Rareș Bogdan denunță „haosul din punctele vamale”

Delegația europarlamentarilor români din grupul PPE denunță situația existentă pe ruta comercială dinspre nordul Italiei prin pasul Brenner. Aceleași probleme sunt și la frontiera Cehia – Germania (Waidhaus) și pe Coridoarele de transport Est-Vest.