Tensiuni la Primăria Capitalei pe tema unui proiect uriaș, de realizare a 10 drumuri care să lege Bucureștiul de Autostrada 0 – Inel Principal

Publicat: 30 09. 2021, 15:19
Actualizat: 30 09. 2021, 15:27

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a cerut, joi, scoaterea unui proiect de pe ordinea de zi a ședinței CGMB, proiect care prevede construcția de drumuri radiale care să lege cartierele bucureștene cu Autostrada 0 – Inel București.

Proiectul retras presupune aprobarea unui protocol între Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor și Consilliul Județean Ilfov pentru demarearea construcției de drumuri radiale, care să lege cartierele bucureștene cu Autostrada 0 – Inel Principal.

Nicușor Dan a cerut scoaterea proiectului la solicitarea celor de la USR-PLUS, care susțin că printre aceste drumuri radiale va fi amenajată și o arteră prin Pădurea Băneasa.

Informațiile celor de la USR, legate de drumul construit prin Pădurea Băneasa, au fost, totuși,  contrazise de Nicușor Dan.

„Acea trecere prin Pădurea Băneasa este o eroare, care din greșeală a ajuns în documentație. Există un proiect pe care îl susțin, dar aș vrea să fie un acord în majoritatea din Consiliul General”, a precizat Nicușor Dan.

Pe de altă parte, consilierii PNL și cei de la PSD s-au opus retragerii acestui proiect de pe ordinea de zi.

„Cred că este singurul proiect important de pe ordinea de zi, sunt surprins. Orice întârziere va face ca bucureștenii să piardă câte 2 ore în trafic. Aceste radiale trebuie făcute, vom vedea cât costă, dar hai să creăm cadrul general și legal pentru a face aceste lucruri posibile”, a precizat Cătălin Deaconescu (PNL).

Cătălin Deaconescu a fost susținut de colegul său de partid, viceprimarul Stelian Bujduveanu.

„Este cel mai important proiect de infrastructură pentru București. Nu putem amâna un proiect care dă cadrul legal pentru a începe studiile de fezabilitate”, a susținut Bujduveanu.

Aurelian Bădulescu: „Îi cer lui Nicușor Dan să mențină proiectul”

Și consilierul PSD Aurelian Bădulescu s-a opus retragerii acestui proiect.

„Îi cer lui Nicușor Dan să mențină proiectul. Este vorba de cadrul legal pentru acest proiect”, susține Aurelian Bădulescu.

Proiectul presupune un protocol de colaborare instituțională, dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Județul Ilfov- Consiliul Județean și Municipiul Bucuresti în vederea realizării drumurilor radiale „care ajută la creșterea atractivității investiției autostrăzii A0 – Inel București”.

Sunt 10 drumuri care însumează aproape 100 de kilometri

„Sunt 10 drumuri radiale și însumează o lungime totală estimată de 96. 11 km. Drumurile radiale
înglobate singur proiect denumit Orbital Bucuresti au fost trasate respectând obiectivele proiectului, astfel încât acestea leagă marile bulevarde radiale ale municipiului Bucuresti cu A0.

Se intersectează un numar total de 30 UAT-uri. Astfel, s-au propus noduri și descărcări rutiere în număr de 30 pentru conectarea acestor drumuri radiate”, se arată în proiectul dezbătut joi la PMB.

Acestea sunt cele 10 drumuri radiale care ar urma să fie realizate:

DR1 – Vest Expres, are o lungime de 9,03 km și realizează legătura între Autostrada A0 – Drumul Național Centura București (DNCB) – B.dul Timișoara, având un cost estimat de 76,30 milioane de euro cu TVA.

DR2 – Autostrada A1, are o lungime de 12,02 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,90 milioane de euro cu TVA.

DR3 – Giulești Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungește până la DNCB, apoi realizează legătura cu Calea Giulești. Costul estimat este de 72,62 milioane de euro cu TVA.

DR4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km, realizează conexiunea localității Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungește spre DNCB și B.dul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,39 milioane de euro cu TVA.

DR5 – Pipera Expres are o lungime de 10,53 km și realizează legătura între Autostrada A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Pipera – Băneasa Nord. Costul total estimat este de 85,97 milioane euro cu TVA.

DR6 – Afumați Expres, drumul radial care realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumați. Are o lungime de 4,39 km și un cost total de 34,14 milioane de euro cu TVA.

DR7 – Est Expres are o lungime totală de 6,10 km și conectează Moara Domnească la Autostrada A0 și realizează legătura municipiului București la A0 prin Dobroești – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,34 milioane de euro cu TVA.

DR8 – Splai Expres cu o lungime de 5,49 km conectează Autostrada A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin Nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,51 milioane de euro cu TVA.

DR9 – Sud Expres, are o lungime de 13,86 km și realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – B.dul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,44 milioane de euro cu TVA.

DR10 – Măgurele Expres realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km și un cost total estimat de 76,65 milioane de euro cu TVA.

În total, proiectul ar urma să coste aproximativ 600 de milioane de euro.