Un bărbat din Brașov a primit două doze diferite de ser, motiv pentru care nu i s-a eliberat adeverința de vaccinare: ,,Mi s-a spus să reiau procedura de vaccinare de la zero”

Publicat: 23 05. 2021, 16:32
Actualizat: 23 05. 2021, 17:09
Foto: Libertatea

Un bărbat în vârstă de 66 de ani, din Brașov, s-a aflat într-o situație fără răspuns și frustrantă. A primit două doze diferite de ser, motiv pentru care contul său din plaforma de vaccinare s-a blocat și nu i s-a putut elibera adeverința de vaccinare. Între timp, bărbatul a ratat vacanța din Grecia. Dinu Alupei a primit, după aproape trei săptămâni de la apariția problemei în presă, adeverința de vaccinare.

,,Pe 14 martie mi-a venit rândul să primesc prima doză de vaccin Pfizer la un centru din Codlea”, a început să povestească Dinu Alupei, pentru Libertatea.

”Eram programat pentru rapel pe 4 aprilie, dar ,,pe 1 aprilie am fost depistat pozitiv la COVID și internat în aceeași zi la Spitalul CFR Brașov”, spune Alupei.

Bărbatul  a fost externat pe 15 aprilie și a urmat tratamentul acasă pentru încă trei săptămâni, medicii spunându-i că poate relua procedura de vaccinare după 28 de zile de la data pozitivării.

,,Am intrat pe contul meu din platforma Rovaccinare pentru a încerca să mă reprogramez, dar nu am putut să aplic nicio comandă, eram blocat cu mențiunea că am ratat rapelul”.

Alupei a sunat la numărul unic precizat în platformă. Operatorul care i-a preluat apelul a spus că ei nu sunt autorizați să intervină în platformă și i-a cerut să revină a doua zi. A revenit și operatorul i-a spus că trebuie să reia procedura de vaccinare de la zero, a încercat să-l programeze pentru o nouă prima doză, dar nu a reușit, potrivit spuselor acestuia.

Acesta  s-a adresat celor de la Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS),  care i-au transmis că sesizarea  excede obiectul lor de activitate și că au direcționat-o către DSP Brașov. După ce a ascultat robotul minute în șir i-a răspuns angajata DSP, care i-a spus că nu știe cine-l poate debloca în platformă.

Bărbatul de 66 de ani a apelat la medicul de familie

,,Răspunsul l-am așteptat în van, pentru că nu a venit. Și mi-am spus că dacă tot trebuie să o iau de la capăt cu vaccinarea, ar fi mai bine să apelez la medicul de familie să-mi administreze Johnson&Johnson, care are o doză unică”. Alupei a considerat că urmează expertiza medicului de familie.

Deși a fost vaccinat în cabinetul medicului de familie, nu a primit adeverința de vaccinare din cauza persistentei blocării în sistem.

,,În timp ce mă aflam în sala de supraveghere postvaccinare a venit un domn să-mi spună că nu poate încarcă datele mele în sistem, că sunt blocat. A dat câteva telefoane la DSP și a rămas în așteptarea unui răspuns, cert este că am plecat de acolo vaccinat, dar fără adeverință de vaccinare”, a povestit Alupei.

Acesta l-a contactat  pe reprezentantul Ministerului Sănătății, pentru a-l ajuta.

,,Baciu a spus că nu crede că așa am fost sfătuit de operator, recomandarea specialiștilor pentru cei aflați în situația mea fiind că rapelul să fie cu același tip de vaccin. Mi-a cerut apoi numele medicului de familie, telefonul și localitatea, asigurându-mă că o să prezinte cazul meu colegilor și că o să rezolve problema”, a continuat acesta.

Citește și: Când se poate schimba vaccinul pentru rapel. Răspunsul secretarului de stat Andrei Baciu

Secretarul de stat Baciu din MS a revenit după două zile la Alupei cu un mesaj prin care l-a întrebat dacă a fost contactat de cineva, dacă totul e OK.

,,I-am răspuns că nu. Mi-a transmis că-i pare rău și că o să solicite din nou rezolvarea cazului meu. De atunci, tăcere”.

După ce problema sa a fost publicată în presă, Dinu Alupei a fost contactat de Andrei Baciu

„Am fost contactat de Andrei Baciu, care m-a anunțat că am fost deblocat și s-a putut elibera adeverința”, a spus bărbatul din Brașov.

Bărbatul a ratat și plecarea în vacanță împreună cu soția în Grecia.

,,Adeverința de vaccinare reprezintă și drumul spre libertate”

„Aveam programată plecarea în Grecia, în vacanță, luna mai fiind perioada în care plecăm de regulă, pentru a ne bucurăa de un soare mai blând. Am anulat vacanța, pentru că nu am vrut să fac teste PCR, dar nu vreau să renunț în a-mi obține adeverința de vaccinare”, spune Dinu Alupei, recent.