Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași angajează 25 de studenți ca să răspundă elevilor la un număr de telefon înființat pentru admitere

Publicat: 08 06. 2022, 17:15
Foto: Facebook /Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”

Pentru a putea să răspundă întrebărilor venite din partea tuturor elevilor care vor să se înscrie la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC), conducerea instituției de învățământ superior a decis să dezvolte un program pilot introdus la scară restrânsă anul trecut. Astfel, aceștia vor recruta 25 de studenți de la cele 15 facultăți ale UAIC care să răspundă la întrebări într-o operațiune de tip „call center”.

Elevii sună la un număr fix și solicită informații despre admitere, cum se desfășoară, care este calendarul sau ce acte sunt necesare, iar studenții le explică toți pașii pe care-i au de urmat.

Universitatea va remunera cu câte 600 de lei fiecare student care se va implica în acest proiect pe sesiune, deci aceștia pot câștiga câte 1.200 de lei. Cele două sesiuni de admitere se derulează în perioada 6 – 27 iulie, pentru sesiunea de vară, și 5 – 9 septembrie, pentru sesiunea de toamnă.

„Noi considerăm că experiența de anul trecut a fost una pozitivă și asta ne face să o reluăm și să o îmbunătățim anul acesta. Am decis să oferim burse mai consistente, este o formă de a facilita candidaților legătura cu universitatea, cu specializările vizate de la facultățile unde vor să se înscrie. Informațiile furnizate de elevi se referă la procedura de înscriere și de admitere, ce trebuie să conțină dosarul, unde și cum se plătesc taxele de înscriere, care e procedura de depunere a actelor, când se afișează rezultatele, care este calendarul etc. Informațiile oferite sunt strict tehnice, se referă doar la acești pași”, a declarat prof.dr. Tudorel Toader, rectorul UAIC.

Cum se fac înscrierile pentru acest proiect

La proiect pot participa studenții înmatriculați la studii de licență, master sau doctorat, care nu sunt în ani terminali, și care vor putea participa în cele două perioade la activitățile desfășurate de universitate.

Înscrierile se fac în două etape: completarea unui formular online până la data de 13 iunie și pregătirea și depunerea unui dosar de înscriere care se va prezenta comisiei de selecție, în cadrul unei întâlniri la care vor fi invitați după prima etapă de selecție anunțată după completarea formularului online.

Dosarul de înscriere va conține o cerere solicitare a bursei, un CV și o grilă de autoevaluare completată de către tineri.