VIDEO | Virgil Popescu: Atâta timp cât tu, ca furnizor, nu ai aplicat legea plafonării și compensării, dar ai emis facturi, înseamnă că ai greşit

Publicat: 19 01. 2022, 22:15
Actualizat: 19 01. 2022, 22:57

This browser does not support the video element.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat miercuri, la TVR1, că furnizorii de energie electrică și gaze naturale care, pe motiv că nu și-au updatat softurile și nu au aplicat legea care prevede compensarea și plafonarea prețurilor, înseamnă că au greșit atunci când au trimis facturile clienților.

”1-2 milioane, nu am datele. E şi un furnizor mare care a greşit facturile, pe de altă parte spune că facturile nu trebuie plafonate şi compensate la ei pentru că preţul e neschimbat în contracte şi nu necesita acest lucru. De aceea, nu pot să estimez câte vor fi refăcute”, a declarat Virgil Popescu.

Ministrul spune clar că dacă pe o factură nu există nici plafonare, nici compensare, atunci factura nu este în conformitate cu legea.

”Îţi poţi da seama că o factură este eronată, că nu poate fi făcută în conformitate cu legea, dacă ţi se pare că preţul e mai mare decât plăteai în mod curent. Dacă nu are nici plafonare, nici compensare, atunci factura nu este în conformitate cu legea. Dar există şi o situaţie în care compensarea şi plafonarea nu se aplică, dar preţul din factură e dintr-un contract vechi şi nu necesită nici plafonare, nici compensare”, a afirmat el.

Popescu spune că furnizorii vor fi obligați să refacă facturile greșite în termen maximum de 15 zile, fără a cere penalități și fără a deconecta clienții.

„Primul indiciu, factura este mai mare la acelaşi consum. Dacă nu ai în factură nici plafonare, nici compensare, este probabil ca factura să fie eronat făcută. În această situaţie, pentru a evita solicitarea din partea consumatorului, am adoptat astăzi o ordonanţă prin care obligăm furnizorii de a reface facturile în termen de 15 zile, de a nu percepe penalităţi şi de a suspenda  la plată aceste facturi, până când vor fi refăcute, tocmai pentru a nu pune oamenii pe drumuri şi sunt convins că furnizorii vor face acest lucru, dacă nu l-au şi făcut. Avem informaţii că unii au început să îşi recalculeze aceste facturi întocmite eronat”, a declarat Virgil Popescu.

Ministrul Energiei a explicat că furnizorii, atâta timp cât nu au aplicat legea, înseamnă că au greşit neaplicând plafonarea sau compensarea.

”Atâta timp cât tu, ca furnizor, nu ai aplicat legea, ai motivat că nu ai avut timp să îţi updatezi aplicaţiile informatice, dar nu ai aşteptat să le adaptezi şi apoi să emiţi facturile, le-ai emis înainte, înseamnă că ai greşit. Nimeni nu acuză furnizorii că au crescut preţurile din cauza lor. Dacă aplicau plafonarea şi compensarea nu se ajungea cu exemple în piaţă cu facturi mari”, a mai declarat Popescu.