BMW a înregistrat vânzări record și rămâne lider pe piața mașinilor de lux

Publicat: 13 01. 2014, 15:44
Actualizat: 07 02. 2016, 10:21
Vânzările mărcii germane BMW au crescut anul trecut cu 8%, la 1,66 milioane de unități, un nou record, iar grupul auto s-a menținut pentru al nouălea an consecutiv lider pe piața autoturismelor de lux, în pofida intensificării concurenței din partea rivalilor Audi și Mercedes-Benz.

Vânzările mărcii germane BMW au crescut anul trecut cu 8%, la 1,66 milioane de unități, un nou record, iar grupul auto s-a menținut pentru al nouălea an consecutiv lider pe piața autoturismelor de lux, în pofida intensificării concurenței din partea rivalilor Audi și Mercedes-Benz.

Livrările anuale ale Audi au urcat cu 8%, la 1,58 milioane de mașini, iar cele ale Mercedes cu 11%, la 1,46 milioane.

„Grupul BMW a raportat din nou vânzări record în 2013 și este numărul unu pe segmentul premium. În pofida dificultăților care persistă pe multe piețe, vrem să ne creștem vânzările și să avem în 2014 un nou an record”, a declarat șeful diviziei de vânzări a grupului, Ian Robertson, citat de Bloomberg.

Incluzând și rezultatele mărcilor Mini și Rolls-Royce, grupul BMW a consemnat o creștere de 6%, la 1,96 milioane de mașini anul trecut.Vânzările brandului Mini au urcat cu 1%, la 305.030 mașini, iar cele ale Rolls-Royce au avansat cu 2%, la 3.630 de unități, un nou record.

Grupul german crește cheltuielile cu modele noi pentru a rămâne lider de piață în fața Audi și Mercedes, companii care au ca obiectiv să preia prima poziție pe acest segment până la sfârșitul deceniului.

Pentru a-și păstra avansul, BMW intenționează să-și extindă în acest an gama de modele prin introducerea autoturismului sport hibrid i8.

De asemenea, grupul va prezenta la salonul auto de la Detroit, noul coupe compact Seria 2. BMW vrea să folosească acest model pentru a redobândi primul loc în topul vânzărilor din SUA, pierdut în fața Mercedes anul trecut.