7 lucruri pe care trebuie să le știi înainte de a începe un magazin online de succes

7 lucruri pe care trebuie să le știi înainte de a începe un magazin online de succes
7 lucruri pe care trebuie să le știi înainte de a începe un magazin online de succes
Publicat: 11/05/2021, 14:05
Actualizat: 11/05/2021, 14:17

Pentru a crea o afacere de succes trebuie doar sa ai o idee si pasiune pentru a o realiza. Daca te gandesti serios sa iti deschizi un magazin online, ar trebui sa stii ca alegerea unui model potrivit de afacere este un factor major ce iti poate influenta profitul in viitor.

In acest articol voi trece in revista cele sapte lucruri pe care este important sa le stii inainte de a incepe o afacere de comert electronic de succes, care, bineinteles, aduce profit mare. Acestea sunt lucrurile pe care mi-as fi dorit sa le stiu inainte de a incepe propria afacere, mi-ar fi facut viata mult mai usoara. Daca vei urma aceste sfaturi, iti garantez ca vei avea o viziune mai clara, o lansare reusita si o companie puternica care iti va aduce venituri mari.

  1. Oportunitatile sunt vaste

O multime de oameni cred ca ecommerce este supraturat si ca ar fi imposibil pentru ei sa inceapa o afacere de succes. Adevarul este ca e mai greu sa incepi o afacere de comert electronic astazi decat era poate acum cinci ani, insa exista mai multe oportunitati disponibile si vreau sa clarific acest punct, deoarece sunt persoane care se afla la limita de a infiinta o afacere, insa se descurajeaza si renunta imediat.

Direct-to-consumer (direct la consumator) si etichetarea privata, sunt doua lucruri care cresc intr-un ritm extrem de rapid. Producatorii si marcile isi dau seama ca nu trebuie sa lucreze cu parteneri de retail, ci ii pot ocoli, pastrandu-si in continuare profiturile ridicate si fiind mult mai  atenti la cerintele si nevoile marcii si publicului lor.

Aici vei interveni tu, cu etichetarea privata (private labeling). Exista atat de multe oportunitati in acest domeniu, si iti sugerez, daca esti interesat de comertul electronic, informeaza-te cat mai mult despre acest model de afaceri, nu vei regreta.

Din ce in ce mai multi comercianti isi indreapta atentia catre o platforma magazin online, investind mai mult in amprenta lor digitala si in prezenta lor online. Ideea este ca, intotdeauna vor exista mai multi consumatori decat creatori si vanzatori si va fi mereu un grup in crestere de oameni care cumpara absolut totul online, asa ca profita de aceasta schimbare pentru a-ti infiinta propriul magazin online.

  1. Marketingul este regele

Exista sute de modalitati de a comercializa si de a obtine vanzari. Este un domeniu care evolueaza continuu, asa ca trebuie sa inveti si sa experimentezi constant pentru a obtine o buna rata a investitiei (ROI).

De ce este marketing-ul atat de important?

Cred ca principalul factor este vizibilitatea. Fara vizibilitate, nimeni nu-ti va cumpara produsul, pentru ca nimeni nu-l va vedea si nu va sti ca exista. Poate fi el cel mai bun produs din lume, dar fara strategiile adecvate de marketing va fi foarte greu sa reusesti.

Spre exemplu daca iti vei deschide o afacere cu piese vestimentare si nu vei intelege importanta marketingului, afacerea va esua. Daca vei pierde prea mult timp cu construirea marcii, cu proiectarea si executia hainelor, si nu vei da deloc atentie felului in care iti vei promova afacerea, toata munca ta va fi in zadar. Chiar daca produsele tale sunt foarte bune, foarte putini oameni vor sti despre el. Intotdeauna mi-a placut sa spun ca marketingul este pe primul loc si produsul este pe al doilea.

Exista 2 tipuri de marketing: primul este legat de cresterea gradului de constientizare a marcii, si al doilea este cresterea vanzarilor. Cu siguranta vei vrea sa ai un plan de marketing, insa acesta depinde in totalitate de tipul de afacere si de produs. Pentru unele, Instagram Influencer Marketing ar putea aduce cea mai buna rata de investitie, pentru altele, anunturile de pe Youtube, anunturile Google, postarile sponsorizate, social media, acestea ar putea fi mult mai bune, implicand un grad echitabil de incercari si erori, asa ca trebuie sa te astepti ca primii cativa lei pe care ii investesti in marketing nu vor face minuni. Daca continui sa incerci, vei da de un tip de strategie de marketing care va functiona perfect pentru compania ta. Un mentor sau o agentie de marketing te va ajuta cu siguranta, asta doar daca vei avea fonduri de cheltuit in aceasta directie.

Vor veni vremuri in care, sa spunem ca 5 lei  pe care il vei investi in strategia de marketing, iti va genera 15, 30 sau chiar 100 de lei profit.

  1. Clientii tai nu trebuie sa fie intamplatori

Este o parte foarte importanta, deoarece multi oameni noi in acest domeniu cred ca daca fac un produs care ar atrage pe oricine, atunci toata lumea il va cumpara. Adevarul este ca, daca ai acel produs, el probabil va atrage putin pe toata lumea. Cu siguranta nu este suficient pentru a-I determina sa cumpere. Exista un hop peste care clientul trebuie sa treaca pentru a-ti cumpara produsul si bazat pe experienta mea anterioara, produsele generale nu sunt in stare sa faca acest lucru posibil. In schimb, clientul va alege ceva mai personalizat si mai special.

Cele mai de succes produse sunt produsele de nisa. Acesta este un tip de produs despre care nu crezi ca va avea multe cereri, insa de fapt, are. Atunci cand iti creezi primul produs, este important sa retii ca nu trebuie sa atraga pe toata lumea si asa cum am precizat mai sus, este destul sa convinga un grup mic de oameni sa il cumpere. Poate tocmai aceia iti vor deveni clienti fideli, generandu-ti un profit constant.

Orientarea produsului catre un public mai mic va ajuta la rentabilitatea investitiei. Nimeni nu are suficienti bani pentru a se promova in intreaga lume, asa ca nici sa nu te gandesti la asta. In schimb, ceea ce vei vrea sa faci este sa te focusezi pe un anumit grup de persoane si pentru multi, cu cat este un grup mai mic, cu atat mai bine. Acest lucru nu numai ca iti micsoreaza bugetul de marketing, ci il face mai eficient si va face rata de conversie mult mai buna. Asadar, gandeste-te la cumparatorul tau ‘de aur’, varsta lui, interesele lui, locatia, genul, valorile lui. Identifica un anumit tip de persoana care este cel mai probabil sa cumpere produsul pe care il propui.

  1. Pre-lansarea este mai importanta decat crezi

Multi oameni cred ca daca produc un produs bun, vanzarile vor incepe sa curga din momentul in care il lanseaza. Acest lucru nu este adevarat. Exista prea multe marci si produse in lume, insa fara o strategie adecvata de pre-lansare, nimeni nu-ti va cumpara produsul din prima zi. Un lucru pe care multe companii il gresesc este ca isi pun in aplicare strategiile de marketing inainte de a-si crea produsul. Acest lucru se poate face prin crearea unui buletin informativ, a unui magazin online sau cont de social media inainte ca produsul sa fie gata de vanzare.

Multe companii de ecommerce de succes au inceput cu mult inainte de a crea publicul tinta si de aceea brandingul personal este foarte important. Este cel mai puternic mod de a construi un public inainte de a incepe o afacere. Acel public te va ajuta si iti va sprijini orice afacere vei avea in viitor. Acest lucru este valabil si pentru un magazin online popular sau un cont de social media cu o multime de urmaritori. Atata timp cat aceste conturi vizeaza interese specifice, atunci urmaritorii ar trebui sa reactioneze bine la orice marketing pe care il vei crea pentru o viitoare afacere.

  1. Factori de diferentiere

Cand gasesti si incepi sa construiesti un produs, trebuie sa schimbi cel putin un lucru la acesta. Acest factor de diferentiere va fi probabil legat de un anumit tip de solutie pentru o problema, dar trebuie sa subliniez faptul ca nu trebuie sa reinventezi complet roata. Daca incerci sa creezi un produs, ce vei vrea sa faci este sa iei un produs existent si sa te intrebi daca exista un lucru pe care il pot schimba pentru a-l face mai bun? Poate fi pretul, design-ul, dimensiunile, culorile, functionalitatea, etc. Nu avem nevoie de mai multi comercianti care sa vanda exact acelasi lucru, ci de comercianti care sa gaseasca mai multe solutii pentru problemele existente, creand ceva putin mai bun pe care mai apoi sa il vanda. Atunci vei crea ceva de valoare care iti va diferentia produsul de cel al concurentei.

Cum faci asta?

Unul dintre cele mai bune moduri de a face acest lucru este sa citesti recenziile tipurilor de produse pe care incerci sa le vinzi. Cauta punctele slabe care sunt adesea evidentiate in feedback-uri. Foloseste-te de acestea si implementeaza schimbarile pe care le consideri benefice.

Inainte de a incepe o afacere online de succes, trebuie sa stii ca diferentierea va mentine concurenta la distanta si va da valoare clientului tau. Nu ii vei da valoare acestuia daca ii vei vinde exact acelasi lucru pe care il comercializeaza si altii. Aceasta este o strategie importanta pe care o recomand a fi implementata in cadrul primei tale afaceri, pentru ca fara ea, viata va fi mult mai complicata.

  1. Creeaza o poveste pentru brandul tau

Povestea joaca un rol vital in crearea unei identitati, precum si a unei relatii autentice cu clientul tau. Acest lucru te va ajuta la marketing. Cand te folosesti de o poveste sau de emotii, acest lucru va permite produsului sa se conecteze cu publicul la un alt nivel.

In loc sa spui cat de grozave sunt hainele si sa incerci sa le vinzi, ar trebui sa incerci sa vinzi povestea si experienta purtarii acestora. Oamenilor nu le place doar sa cumpere produsul, ci si povestea din spatele acestuia. Atunci cand ei simt ca fac parte din poveste, atunci iti vor aduce un mare castig.

  1. Serviciul pentru clienti este cheia

Daca aruncam o privire asupra unora dintre cele mai de succes afaceri de comert electronic, unul dintre motivele pentru care au ajuns la acest nivel se datoreaza serviciului pentru clienti.

O multime de afaceri nu acorda importanta satisfactiei clientului asa cum ar trebui. Este un alt mijloc de diferentiere, dar este mai mult la nivel de companie, nu la nivel de produs. Plasandu-l pe client pe primul loc, iti va ‘plasa’ bani in viitoarea afacere si in contul bancar. Cu cat sunt mai pozitive interactiunile cu clientii, cu atat se va umple mai repede borcanul cu bani. Acest lucru este crucial, atat pentru tine ca si SEO, cat si pentru reprezentantii serviciului pentru clienti pe care ii vei angaja in viitor. Trebuie sa ii instruiesti bine si sa pui mare accent pe acest serviciu, caci poate decide soarta afacerii tale. Orice suma pe care o vei cheltui suplimentar pentru a-I face pe client fericit, te va rasplati pe termen lung.

Închisoare cu executare pentru un patron de televiziune din România: ”Avea o frică în oase...
Laura Cosoi, mămică pentru a treia oară. Tocmai a făcut anunţul
FOTO. Cum arată azi Simona Sensual, asistenta TV care a luat-o pe calea bisericii și...
Ce semne îți dă corpul când ai saturația de oxigen scăzută. E un simptom fatal...
Motivul real pentru care Roxana Nemeș s-a căsătorit cu Cătălin Hagima. A fost obligată să…
Simona Halep și Toni Iuruc au plecat în luna de miere! Destinația exotică aleasă de...
Horoscop joi, 23 septembrie 2021. O zodie își poate schimba locul de muncă
Măsuri adoptate de CMBSU după ce Capitala a trecut de incidenţa 3 la mie. Mai...
Cele mai bune SUV-uri mici. NOI sau RULATE, mașinile astea merită fiecare bănuț
BANCUL ZILEI – Sexul te face KO în box!
„China a răspândit Covid-19 cu bună știință și a anunțat restul lumii foarte târziu“. Acuzațiile...
Laura Cosoi, mămică pentru a treia oară. Tocmai a făcut anunţul
MISTERUL celebrului CRANIU cu urechi a fost în sfârșit ELUCIDAT după sute de ani. „Este...
Cele mai ciudate marcaje de pe șoselele României. Localnicii se minunează de apariția lor
Prințul Harry și Meghan Markle, decizie surpriză la final de 2021. Ce vor să facă...
ÎNCEPE ADMINISTRAREA DOZEI 3 a VACCINULUI anti-COVID
Secretul din spatele succesului „Așii Amanetului”. Ce avere avea „Bătrânul” înainte să moară
SCENARIUL ROȘU! Lista a fost actualizată și poate fi consultată aici. Ce devine STRICT INTERZIS
Cutremur total! DIVORȚEAZĂ cea mai bogată româncă din lume! A fost măritată cu un super...
Halep a anunțat DESPĂRȚIREA, în luna de miere. „E timpul să încheiem relația”. Șoc în...
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Are doar 27 de ani şi o companie de 5 miliarde de dolari pe care...