Când se redeschid școlile? Ministrul Educaţiei: „Pe 11 ianuarie mi se pare prea devreme pentru reluarea cursurilor faţă în faţă”

Publicat: 03 01. 2021, 07:54
Actualizat: 06 04. 2021, 14:30
Când începe şcoala în 2021? Ministrul Educaţiei: „Pe 11 ianuarie mi se pare prea devreme pentru reluarea cursurilor faţă în faţă”. Sursă foto: Facebook

Cursurile şcolare vor fi reluate pe 11 ianuarie, după vacanţa de iarnă, conform calendarului, însă tot în sistem online. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, spune că îşi doreşte reluarea cursurilor faţă în faţă, dar că acest termen este prea din scurt.

Sorin Câmpeanu a declarat pentru Ştirile ProTV că data reînceperii cursurilor după vacanţa de iarnă, 11 ianuarie 2021, este un termen nerealist.

Pe 11 ianuarie mi se pare mult prea scurt. Pe 11 ianuarie e termenul dintr-un calendar care a fost construit cu multe luni de zile în urmă. Revenirea la şcoală se va face ţinând seamă şi de ceea ce vor face alte state care se confruntă cu aceeaşi problemă”, spune ministrul.

Când începe şcoala în 2021?

Cîmpeanu a avansat data de 8 februarie, ca un “plan” pentru redeschiderea şcolilor.

“Conform unui scenariu pe baza căruia reprezentanţii din educaţie discută acum cu reprezentanţii din sănătate, grădiniţele şi clasele primare s-ar putea redeschide, spune ministrul educaţiei, la începutul semestrului al doilea, adică luni pe 8 februarie”, a mai spus acesta pentru sursa citată.

O treime dintre elevii din întreaga lume nu au acces la învățământul online

O treime dintre elevii din lumea întreagă nu au acces la învățământul online ca urmare a închiderii școlilor din cauza pandemiei de COVID-19, iar trei sferturi dintre aceștia provin din mediul rural sau din familii sărace.

Datele sunt cuprinse în raportul Stepping forward. Connecting today’s youth to the digital future, realizat de PwC și UNICEF, citat de site-ul agenției Agerpres.

Potrivit raportului PwC și UNICEF, 86% dintre reprezentanții guvernelor din peste 100 de țări ale lumii care au răspuns unui sondaj UNESCO susțin că le-au oferit elevilor din țările lor platforme online pentru educația la distanță.

Cu toate acestea, doar 20% dintre ei au declarat că au îmbunătățit accesul la infrastructură și/sau le-au oferit elevilor dispozitive subvenționate pentru accesul la școala online.