Victor Ponta, despre situația din școli: „Educaţie online, mai ales la vârste mai scăzute, este un fake de educaţie”

Publicat: 04 11. 2020, 19:10

Liderul Pro România, Victor Ponta, susține că educaţia online, mai ales la vârste mai scăzute, este „un fake de educaţie”.

Eu sunt convins că educaţie online, mai ales la vârste mai scăzute, este un fake de educaţie. Eu cred că prima măsură pe care ar trebui să o luăm toţi oamenii politici ar fi să spunem – grădiniţele, clasa pregătitoare, şcolile primare şi gimnaziale ar trebui sa funcţioneze. (…) Prima măsură ar fi să ne gândim ce e bine pentru copii. Şi pentru copii şi pentru părinţi ar fi ca şcoala, educaţia să înceapă cât mai timpuriu şi să se facă în mod fizic. Când îl vezi pe profesor pe ecranul de la telefon, nu este educaţie”, a declarat Ponta, portivit Agerpres.

Ponta consideră că o soluție pentru sistemul de învăţământ este legarea bursei sociale de prezenţa la şcoală şi implementarea unui sistem prin care acestea primesc mai mulţi bani dacă reuşesc să ţină copiii la cursuri.

„Excepţiile (…) nu confirmă regula, tocmai că arată că, atunci când ai un mare program european, reuşeşti să-l implementezi. Dar în rest toate celelalte institute ori le treci la universităţi, ca să producă ceva, ori le treci la companiile de care ai nevoie. România, şi dacă aloca 10 % din PIB, nu ajunge la nivelul de investiţie al ţărilor dezvoltate şi nu obţine rezultate”, a susţinut fostul premier.

Gelu Duminică: Copiii au nevoie de un alt sistem educaţional

Sociologul Gelu Duminică susține că România are nevoie de un alt sistem educațional, în condiţiile în care 400.000 de copii nu merg la şcoală.

În comunităţile de romi se oferă mai degrabă o pseudo-educaţie decât o educaţie. (…) 400.000 de copii, aproximativ două generaţii, nu mai merg la şcoală, chiar dacă ar fi trebuit să o facă, 4 din 5 copii termină clasa a VIII-a şi doar 7 din 10 copii finalizează liceul sau şcoala profesională. Unul din 4 copiii romi învaţă în şcoală segregată. Mulţi copii cu dizabilităţi nu merg la şcoală, şansele lor de a finaliza învăţământul sunt mai mici. Patru din 10 elevi cu vârste de 15 ani au dificultăţi de a înţelege textele pe care le citesc, unul din cinci adolescenţi şi tineri nu merg la şcoală, nu urmează formare profesională sau alte tipuri de formare şi, prin urmare, nu-şi poate găsi un loc de muncă”, a declarat Duminică.