A vândut ALCOOL IEFTIN sub nasul lui PUTIN și a făcut o avere uriașă. Povestea lui Serghei, cel mai proaspăt MILIARDAR din Rusia: Nu am de gând să mă opresc!

Publicat: 02 10. 2018, 18:08

Serghei Studenikov este unul dintre aceștia. El a deschis primul magazin de băuturi lângă hubul industrial Celiabinsk, din partea asiatică a Munților Urali, în urmă cu mai mulți ani, scrie Bloomberg. În prezent, lanțul său Krasnoe & Beloe este cel mai profitabil din țară, cu 6.700 de unități în 57 din cele 85 regiuni ale Rusiei.

Vânzările de alcool au crescut în 2017 cu 50%, la 215 miliarde ruble (3,3 miliarde dolari) și cu 40% în 2018, Serghei devenind cel mai proaspăt miliardar din Rusia, potrivit Bloomberg Billionaire Index. Având finanțare de la bănci de stat precum Sberbank și VTB, Studenikov, care a prins gustul vodcii ilegale în timpul prohibiției din anii ’80, nu are de gând să încetinească ritmul.

„Deschidem șase magazine noi pe zi„, a declarat mogulul alcoolului într-un interviu acordat în holul unui hotel din Moscova.

Extinderea agresivă a poziționat Krasnoe & Beloe (Roșu & Alb) în fața celor de la Dixy și Auchan și i-a provocat la un adevărat duel comercial pe cei de la Lenta, pentru locul trei în topul celor mai mari lanțuri rusești, obiectiv care trebuie îndeplinit până în 2021, potrivit Infoline, un grup de cercetare din St. Petersburg. Liderii de piață X5 și Magnit, care au investit ani de zile în „spionarea” reciprocă a strategiilor de marketing, au început să negocieze tacit.

Studenikov are un plan simplu: comercializarea unui volum mic de alimente, alături de alcool și nu invers. Spațiile de pe rafturi sunt alocate acelor furnizori care oferă cel mai mic preț. Numărul produselor ajunge la 1.300 și două treimi reprezintă alcoolul.

„Alcoolul a devenit cea mai profitabilă categorie pentru retailerii alimentari, dar Krasnoe & Beloe influențează masiv piața”, a declarat Ivan Fediakov, șeful Infoline. „Ei oferă o gamă variată de bere, vin și alcool la prețuri mici și amenință chiar și supermarketurile, prin vânzarea de alimente”.

Un magazin obișnuit Krasnoe & Beloe oferă 800 de tipuri de alcool, inclusiv bere Corona, whiskey Jack Daniels și vin Barton & Guestier la prețuri decente.

Mogulul negociază mereu cu furnizorii, precum și cu cei peste 100.000 de angajați. Foștii asistenți de magazin, care primau 25.000 ruble pe lună (380 dolari) în unele regiuni, povestesc că erau obligați adesea să achite din buzunar inventarul nevândut, la finele lunii, o practică pe care patronul o consideră „motivațională”.

De asemenea, magazinele sunt construite din materiale ieftine, cu vopsite în roșu și alb. Fiecare unitate are în jur de 80 mp și seamănă, cumva, cu un apartament retro-sovietic.

Culorile sunt inspirate de vin (roșu) și vodcă (alb). În prezent, tinerii nu mai vor alcool, ci băuturi mai slabe.

„Cel mai eficient retailer este acela care oferă o gamă variată – așa cum face Aldi în Europa. Prea multe produse la alegere presupun un cost mai mare pentru consumatori”, a declarat Serghei, care pretinde că nu face totul doar pentru bani, ci dorește să schimbe „atitudinea” rușilor față de consumul de alcool.

Un lucru care îl diferențiază de concurență este faptul că vinde vinuri deja evaluate de experții internaționali. Costul serviciului adaugă undeva la 30% la preț, dar poate vinde vinuri decente la 15 dolari sticla.

Vladimir Putin a reușit să scadă foarte mult consumul de alcool în Rusia în ultimii zece ani. Totuși, în medie, rușii încă beau cu 80% mai mult alcool decât restul lumii, 11,7 litri de alcool pe an, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății. Autoritatea ONU a precizat că episoadele de consum foarte ridicat de alcool din Rusia continuă să fie semnificative.

Studenikov este de acord cu restricțiile asupra industriei, pe cât posibil. Reglementările dure au permis și contrabalansarea catastrofei demografice din Rusia, înregistrată în anii 1990, când depresia economică și emoțională reușea să „fure” șase ani din durata medie de viață a unui rus.

„Alcoolul trebuie să dea aromă vieții”, consideră miliardarul rus. „Uitați-vă la Italia și Franța, unde oamenii se bucură de un vin bun și nu se îmbată până mor”.

foto: captură Bloomberg