Acest om a dus o bătălie grea în cadrul Google. Acum are pe mână o afacere de 60 miliarde de dolari

Publicat: 07 04. 2015, 11:10

This browser does not support the video element.

Într-un material intitulat „Ascensiunea lui Sridhar Ramaswamy de la Google”, citat de Business Insider, Amir Efrati prezintă povestea antreprenorului de la Google. Acesta și-a început activitatea la Google în 2003, în divizia de publicitate, pe care compania nu punea mare preț la acea vreme.

Sridhar Ramaswamy s-a ocupat de algoritmi și s-a asigurat că Google ordonează întotdeauna reclamele pe paginile motorului de căutare în cel mai profitabil mod.

Specialistul merită recunoștința celor de la Google și pentru că a „îngropat” Yahoo, care folosește un serviciu de licitație simplu, pentru a ordona reclamele în căutările web. Diferența de randament le-a permis celor de la Google să plătească mai mulți bani pentru distribuția în căutare și să câștige un monopol tehnologic.

Sridhar Ramaswamy nu apare foarte des în presă și nu prea ține discursuri în public. Deși are milioane de dolari, antreprenorul a condus în ultimii ani o banală Honda. Jurnalistul Efrati precizează că Ramaswamy este un tip dur, care nu se teme să spună ce gândește în fața colegilor, subordonaților și șefilor. De asemenea, referindu-se la atitudinea lui Ramaswamy față de angajații săi, Efrati spune că aceștia fie „se îneacă”, fie reușesc să „înoate”.

Se pare că Ramaswamy are ceva din „Walter White” (personajul principal din serialul „Breaking Bad”, un profesor chimist devenit producător de stupefiante) în el.

Când Ramaswamy a fost promovat în funcția de vicepreședinte al Google, s-a întâlnit cu cofondatorul companiei, Larry Page, care nu a reușit să țină minte numele lui Ramaswamy. Acesta din urmă s-a simțit jignit și i-a transmis unui coleg că noul său obiectiv este acela de a-l „familiariza” pe Page cu numele său.

Ramaswamy a dus o grea luptă cu alți directori de la Google, pentru a-i împiedica să exploateze istoricul de căutări al utilizatorilor, în scopul îmbunătățirii targetării pe reclame, în cazul site-urilor non-Google. Cel mai mare rival al lui Ramaswamy este Susan Wojcicki, unul dintre cei mai vechi aliați ai lui Larry Page.

Pentru un timp, cei doi s-au ocupat împreună de reclamele Google. În urma unui scandal, Ramaswamy a răbufnit și i-a zis lui Wojcicki: „Spune-mi ce dorești cu adevărat… Spune-mi!”. „De abia suportau să se afle în aceeași cameră”, a mărturisit unul dintre angajații celor doi executivi Google.