Afacerea deszăpezirea: cum primesc firmele bani pentru a strânge zăpada chiar și atunci când nu ninge

Publicat: 15 02. 2017, 07:48

În sectorul 1 serviciul de deszăpezire și salubrizare este asigurat, încă din vara anului 2008, de către compania Romprest, iar contractul de deszăpezire și salubrizare a fost atribuit în urma unei licitații. Potrivit reprezentanților primăriei, criteriul de atribuire a contractului a fost oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, factorii de evaluare fiind prețul ofertei și caracteristicile tehnice.

„Având în vedere că la nivelul Sectorului 1 nu există un contract destinat în exclusivitate serviciilor de deszăpezire, acestea făcând obiectul „Contractului de delegare a gestiunii prestării serviciilor de salubritate pe raza administrativă a Sectorului 1 București” alături de celelalte servicii menite să asigure serviciul de salubrizare în aria administrativă a Sectorului 1, serviciile de deszăpezire sunt facturate și decontate ca urmare a operațiunilor prestate”, explică reprezentanții primăriei.

Potrivit Serviciului Contabilitate din cadrul Primăriei Sectorul 1, contravaloarea serviciilor de deszăpezire pentru perioada 15.11.2016-31.12.2016 este de peste 1,4 milioane de lei, reprezentând ore de așteptare și ore de acțiune utilaje. La momentul solicitării (în ianuarie 20117), primăria nu a putut oferi detalii referitoare la costurile din perioada în care a nins în Capitală.

În ceea ce privește sectorul 4, firmele care asigură deszăpezirea în cadrul acestuia în sezonul de iarnă 2016-2017 sunt REBU și ADP4, societate aflată în subordinea Consiliului Local Sector 4.

Potrivit informațiilor trimise de reprezentanții Primăriei sectorului 4,  REBU este operatorul de salubrizare, care în baza unui contract încheiat în 1997  este autorizat să desfășoare și activitățile de deszăpezire, care presupun operațiuni de pluguire, de îndepărtare mecanizată, de transport și de depozitare a zăpezii precum și operațiuni  de combatere polei/ împrăștiere material antiderapant ( sare/ clorură de sodiu cu inhibitor de coroziune) pe arterele de circulație, pe trecerile de pietoni, în stațiile de tramvai, în stațiile RATB

Citește în continuare pe bm.