Afacerile Automobile Dacia au crescut cu 15,5% anul trecut, la 13,2 miliarde lei, dublu față de 2007

Publicat: 26 04. 2012, 17:19
Actualizat: 03 07. 2013, 17:23

Afacerile Automobile Dacia au crescut cu 15,5% anul trecut, de la 11,4 miliarde lei până la 13,17 miliarde lei (3,1 miliarde euro), rulajul constructorului auto controlat de grupul francez Renault fiind în 2011 de aproape două ori mai mare față de anul 2007, când s-a plasat la 6,93 miliarde lei, conform Mediafax.

Profitul net a înregistrat un regres de 8% anul trecut, de la 300 milioane lei la 275,1 milioane lei, potrivit situațiilor financiare ale constructorului auto. Câștigul companiei se ridica la 442,3 milioane lei în 2007, dar a coborât în următorii doi ani la 222 milioane lei, respectiv 230,2 milioane lei.

În 2011, veniturile companiei s-au majorat cu peste 15%, de la 11,6 miliarde lei la 13,43 miliarde lei, iar cheltuielile au crescut într-un ritm similar, de la 11,27 miliarde lei la 13,06 miliarde lei.

Vânzările au fost susținute anul trecut atât de exporturi, care au crescut cu 13,6%, la 9,27 miliarde lei, cât și de livrările interne, care au urcat cu peste 20%, la 3,9 miliarde lei.

Compania a vândut anul trecut 327.878 de vehicule, peste jumătate din livrări fiind acoperită de modelul Duster, lansat în 2010, se arată în raportul financiar. În România, constructorul a comercializat în 2011 un număr de 30.734 de unități, aproape 50% din vânzări fiind realizate prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto național.

Pe plan internațional, livrările au atins în 2011 nivelul de 297.144 de unități, principalele piețe de export fiind Franța și Germania, se arată în document.

Conform raportului de gestiune al Consiliului de Administrație pentru 2010, Dacia a vândut în acel an un număr de 342.290 de vehicule.

Numărul mediu de angajați ai companiei a scăzut în 2011 de la 13.823 la 13.652 de angajați. Cheltuielile cu taxele și salariile au avansat în 2011 de la 743,6 milioane lei la 856,5 milioane lei, acestea incluzând și costurile indeminizațiilor compensatorii pentru salariații care și-au încheiat activitatea în cursul anului.

Portofoliul companiei include autovehicule în variantele Logan, Logan MCV, Logan VAN, Logan Pick-up, Dacia Sandero și Dacia Duster, precum și piese de schimb sau de prim montaj. Dacia a lansat în martie monovolumul Lodgy, primul model produs în afara României.

Renault pregatește noile generații Sandero și Logan, care ar putea fi lansate în acest an. Modelul Logan a fost lansat pe piață în anul 2004, iar Sandero se vinde în România din vara lui 2008.

Dacia este a doua marcă a Renault, iar România reprezintă a șasea piață a grupului francez.