Al treilea pod peste Dunăre va costa 270 de milioane de euro. HARTA posibilelor variante de amplasare

Publicat: 19 08. 2014, 16:48
Actualizat: 20 03. 2019, 17:27

Cele patru variante de amplasare a podului sunt Oriahovo-Bechet, Silistra-Călărași, Ruse-Giurgiu și Nikopol-Turnu Măgurele, a declarat Elean Gagov, expert în Ministerul Dezvoltării Regionale din Bulgaria, relatează Novinite.

În a doua fază a studiilor de fezabilitate urmează să fie discutate posibilitatea construcției unei linii de cale ferată, precum și prețul țintă al proiectului de construcție a podului, a arătat Gagov.

Bulgaria și România și-au exprimat disponibilitatea de a construi cât mai multe poduri pentru a lega regiunile sărace de pe cele două maluri ale Dunării, pentru atragerea investițiilor, creșterea traficului și susținerea afacerilor locale, potrivit oficialului bulgar.

CLICK pentru a mări

El a spus că Transproiect 2001, compania românească angajată să realizeze studiile de fezabilitate pentru viitorul pod, a redactat câte trei opțiuni de poduri pentru fiecare pereche de orașe, cu excepția Silistra-Călărași, pentru care sunt două opțiuni.

Consultantul a mai sugerat două opțiuni pentru construcția unui tunel pe sub Dunăre, la Nikopol-Turnu Măgurele și Oriahovo-Bechet. Totuși, construcția unui tunel este considerată prea costisitoare, întrucât ar mări prețul țintă al proiectului cu 70 de milioane de euro.

Gagov a notat că pentru construcția celui de-al treilea pod peste Dunăre se va solicita co-finanțare din partea Uniunii Europene, după stabilirea amplasamentului.

Potrivit unor informații neoficiale, podul Ruse-Giurgiu este traversat zilnic de 1.000 de TIR-uri, iar podul Vidin-Calafat de circa 500 de TIR-uri.