Antreprenorii români au identificat provocarea numărul unu cu care aceștia se confruntă pe timp de #coronacriza

Publicat: 24 07. 2020, 12:41
Aproximativ 69% dintre cele 134 de companii locale (clienți ai Autonom) ai căror lideri de business au fost intervievați, au recunoscut că au fost afectați de perioada de carantină. Din acest total, 42,5% au fost afectați mediu, iar 26% major / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ

Una dintre cele mai mari provocări cu care antreprenorii români se confruntă în vremea crizei corona este obținerea accesului la finanțare și menținerea lichidității.

Aproximativ 69% dintre cele 134 de companii locale (clienți ai Autonom) ai căror lideri de business au fost intervievați, au recunoscut că au fost afectați de perioada de carantină. Din acest total, 42,5% au fost afectați mediu, iar 26% major.

Cu privire la provocările aduse de pandemie, experții implicați în studiu spun că 75% din antreprenorii și managerii intervievați în cadrul sondajului au observat o scădere a activității și a volumului de vânzări.

Al doilea cel mai indicat răspuns a fost reducerea cheltuielilor, ales de 38% dintre participanți, urmat de lichiditatea redusă, adică incapacitatea de plată a furnizorilor, situație întâlnită în rândul a 34% dintre respondenți.

Printre alte probleme menționate de respondenți au fost: nevoia de a trimite angajații în șomaj tehnic (30%), scăderea moralului angajaților (25%), reducerea capacității de aprovizionare din cauza restricțiilor de circulație (22%), scăderea productivității angajaților din cauza lucrului de acasă (17%), lipsa serviciilor de îngrijire copil pentru angajații cu copii (14%) și reduceri de personal (10,5%).

Antreprenorii români au nevoie de capital

În termeni de ceea ce este necesar pentru continuarea activității, majoritatea răspunsurilor participanților s-au concentrat pe nevoia de capital. De altfel, 39,5% dintre respondenți au indicat accesul la surse de finanțare.

Concluzia studiului a arătat că, în ciuda contextului, antreprenorii și managerii locali rămân optimiști cu privire la viitor. Aproximativ 80% dintre respondenți sunt încrezători că afacerile lor vor trece cu bine peste perioada următoare de 3-6 luni.

În același timp, 18,5% nu sunt siguri de ceea ce va aduce această perioadă și 1,5% au recunoscut că nu consideră că vor supraviețui.

Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor de pretutindeni, sursa citată, alături de partenerii săi, au selectat o gamă de soluții concrete, cu scopul de a oferi o sursă utilă de idei pentru optimizarea și dezvoltarea business-ului.

Ghidul „Soluții de optimizare a business-ului pentru antreprenori” conține trei capitole, axate în jurul soluțiilor de optimizare a costurilor, dezvoltarea și finanțarea companiei și gestionarea personalului și a riscurilor.

În ghid, antreprenorii pot găsi 16 idei pentru cinci provocări cu care aceștia se confruntă în contextul actual al crizei.

Provocările includ, printre altele, nevoia de finanțare pentru investiții și capital de lucru, gestionarea productivității și pregătirea angajaților sau optimizarea costurilor legate de spațiile de birou sau active.