Apple rămâne cel mai valoros brand din lume, într-un top dominat de companiile IT&C

Publicat: 22 05. 2012, 12:01
Actualizat: 22 05. 2012, 12:01

Apple s-a menținut anul trecut pe prima poziție în topul celor mai valoroase branduri din lume, dominat de companiile din sectorul IT&C, potrivit unui raport prezentat marți de Millward Brown, agenție din grupul WPP, informează Mediafax.

Valoarea brandului Apple a crescut anul trecut cu 19%, la 183 miliarde de dolari, reprezentând 37% din capitalizarea de piață a companiei, potrivit topului anual BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri din lume.

Facebook, care s-a listat vineri la bursa Nasdaq de la New York, a înregistrat cea mai rapidă ascensiune în top în 2011, brandul rețelei de socializare urcând în valoare cu 74%, la 33,2 miliarde de dolari, pe locul al 19-lea în top.

Șapte dintre primele 10 branduri sunt companii din sectorul IT&C, iar McDonald’s și Coca-Cola s-au menținut pe locurile patru, respectiv șase.

Marlboro a urcat o poziție, până pe șapte, în pofida campaniilor agresive împotriva fumatului derulate peste tot în lume.

Pe locul al doilea în top, după Apple, se regăsește IBM, care a avansat cu o poziție după creșterea valorii brandului cu 15%, la 116 miliarde de dolari.

Google a coborât cu o treaptă, până pe trei, înregistrând o scădere de 3% a valorii estimate a brandului, la 107,8 miliarde dolari.

Pe locul al patrulea este McDonald’s, urmat de Microsoft, Coca-Cola, Marlboro, AT&T și Verizon. Top 10 este închis de gigantul chinez China Mobile.

Directorul executiv al Millward Brown, Nick Cooper, a declarat pentru Reuters că poziția dominantă a companiilor IT&C se datorează rolului transformațional al acestora în societatea contemporană.

Valoarea brandurilor este estimată de Millward Brown pornind de la valoarea financiară a companiei sau a operațiunilor care contribuie la producerea și dezvoltarea brandului, combinată cu capacitatea fiecărei mărci de a-și asigura loialitate.

Cooper face o paralelă între dezvoltarea explozivă a sectorului tehnologiei și apariția automobilului sau a avionului.

„Atunci când au apărut automobilele, sau transportul aerian, au avut un efect eliberator. Este rândul sectorului tehnologiei”, a explicat el.

Cooper consideră că așa-numita consumerizare a IT-ului, care obligă producătorii de hardware și software să dezvolte standarde acceptabile pentru uzul în viața privată, joacă un rol important în creșterea în valoare a brandurilor din sector.

Unele companii din industria IT sunt însă vulnerabile la antrenarea unor curente nefavorabile în rândul publicului larg, precizează reprezentantul Millward Brown, făcând referire la deteriorarea imaginii Google și Facebook pe tema unor chestiuni sensibile precum intimitatea.