Bazine neigienizate și piscine în care nu se controla zilnic calitatea apei, descoperite de inspectorii Protecției Consumatorilor

Publicat: 25 07. 2013, 15:13
Actualizat: 20 03. 2019, 21:06

Bazine neigienizate, grupuri sanitare cu tencuiala căzută, tobogane pentru copii cu vopseaua exfoliată și piscine care erau deschise, deși nu aveau autorizație de funcționare, acestea sunt doar câteva dintre neregulile descoperite de către inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în urma controalelor realizate, la nivel național, în perioada 10 iunie – 5 iulie.

Verificările s-au făcut la 450 de puncte de lucru ale agenților economici și au vizat serviciile oferite în ștranduri, piscine, bazine de înot, parcuri de distracție, unități de închiriere a echipamentelor de agrement și debarcadere.

În urma acestora, inspectorii ANPC au dat amenzi de 311.700 de lei, 172 de avertismente și au dispus opritea temporară a funcționării a 75 de operatori economici, până la remedierea problemelor constatate.

„Perioada concediilor și a vacanțelor este în toi. Cu toții ne dorim ca timpul petrecut alături de cei dragi să fie lipsit de neplăceri”, a declarat președintele ANPC, Bogdan Nica.

„Trebuie să ne asigurăm că modul de petrecere a timpului liber să fie unul de calitate, să existe informațiile utile pentru echipamentele pe care le închiriem, atenționarile și avertismentele în legătură cu folosirea acestora de către copii, tarifele să fie afișate, alte informații privind categoria de vârstă, greutate, înălțime și să ne asigurăm de siguranța și buna întreținere a echipamentelor”, a mai explicat Nica.

Lista pe județe a neregulilor descoperite de inspectorii ANPC la piscine, bazine de înot și ștanduri

1. respectarea legislației specifice privind normele de igienă la unitățile de folosință publică

– jud. Bihor – nu s-au putut prezenta buletine de analiză care să ateste calitatea apei de îmbăiere, nu se monitoriza Ph-ul apei de îmbăiere, lipsa documentației din care să reiasă capacitatea bazinelor pentru a se putea calcula concentrația de clor rezidual; nu era menționat numărul maxim de utilizatori, astfel că nu se putea stabili numărul necesar de vestiare și grupuri sanitare; bazinele erau umplute cu apă sub capacitate, unele chiar la jumătate din capacitate; bazinele pentru picioare nu erau igienizate, în apa existand frunze și alte impurități; o parte din dușuri nu aveau rozete; lipsa vizibilității marcării adâncimii bazinelor;

– jud. Satu Mare – adâncimea piscinei nu era marcată;

– jud. Bihor-  regulamentul de ordine interioară care să cuprindă reguli pentru utilizatorii bazinelor ( avertismente, interdicții, reguli care trebuie respectate) nu era afișat la vedere, lipsa informațiilor privind temperatura apei de îmbăiere ;

– jud. Hunedoara – regulamentele privind utilizarea piscinelor

– jud. Timiș – bazinul nu era prevăzut pe margine cu o bordură înalțată cu 30 cm, iar pavimentul nu era finisat cu dale antiderapante;

– jud. Galați- la intrarea în zona bazinelor de înot, lângă grupurile sanitare ecologice, dușuri și punctul de prim-ajutor exista o porțiune din paviment deteriorate, cu material exfoliat și cu găuri, existând pericol de accidentare; bazinul pentru adulți prezenta pe fundul acestuia crăpături ale fibrei și zone exfoliate, spațiul destinat dușurilor și grupurilor sanitare aveau tencuiala căzută, grupurile sanitare nu erau funcționale, iar la dușuri lipseau sistemele de curgere a apei; bazinele funcționale pentru copii aveau în dotare două tobogane din piatră care aveau vopseaua exfoliată fiind pericol de accidente;

– jud. Vrancea – registrul de evidența a calității apei nu era completat zilnic și regulamentul de funcționare a piscinei nu era afișat.

2. existența listelor cu tarife și indicarea tarifelor în mod vizibil și într-o formă neechivocă, ușor de citit

– jud. Galați – nu erau afișate prețurile și tarifele practicate, nu erau afișate prețurile pentru copii cu categoria de vârstă peste șase ani;

– jud. Brăila – erau afișate tarifele pentru abonamente, dar se preciza că sunt valabile pentru 10 zile și nu pentru 10 ședințe; tarifele de intrare erau afișate, dar nu se preciza timpul de realizare a serviciului;

– jud. Bihor – informațiile de pe site-ul de prezentare privind tarifele de acces la piscină erau incomplete; informații contradictorii privind tarifele – in exterior fusese lăsat un afiș cu informații care nu mai erau de actualitate ( tarife diferențiate în funcție de ziua săptămânii), iar în interior, la ghișeu, erau afișate tarifele practicate efectiv nediferențiate;

– jud. Cluj – tarifele erau indicate doar în moneda euro, făra a fi specificate în lei; de asemenea, nu era indicat cursul de schimb la care se face conversia;

– jud. Giurgiu – nu era afișat tariful pentru utilizarea piscinei, deși se încasa suma de 30 lei/zi, conform declarației angajaților.

3. legalitatea funcționării

– jud. Alba – unitatea s-a deschis, deși nu primise rezultatele de la Direcția de Sănătate Publică pentru probele de apa de îmbăiere

– jud.Giurgiu – societatea nu a prezentat autorizația sanitară de funcționare pentru piscina descoperită;

– jud. Hunedoara – piscina nu avea autorizație de functionare.