Cât va primi Prigoană de la lanțul Dedeman pentru un teren de 5 hectare în Pantelimon

Publicat: 02 02. 2015, 16:26

La finele lunii decembrie, acționarii Rosal Grup, unde Honorius Prigoană are o participație de 67%, au aprobat vânzarea către Dedeman a unui teren cu o suprafață de circa 50.000 de metri pătrați, situat în localitatea Pantelimon, județul Ilfov. Tranzacția urmează să fie semnată în luna februarie.

Cele două companii au semnat și un antecontract de vânzare-cumpărare a terenului cu prețul „global, ferm și nemodificabil”, de 25 de milioane de lei, la care se adaugă TVA, rezultând un preț de 140 de euro/metru pătrat.

Terenul vândut de familia Prigoană este cel pe care construise în toamna lui 2012 complexul expozițional Exporom, închis ulterior. Firma Exporom a fost dizolvată și lichidată la sfârșitul anului trecut, la cererea acționarilor.

În prețul plătit de Dedeman intră și cei 15.000 de metri pătrați de hale construite de familia Prigoană pe terenul respectiv.

Potrivit unor surse din piața de bricolaj, Dedeman ar urma să construiască pe terenul achiziționat un centru logistic.

Nici reprezentanții Dedeman și nici Honorius Prigoană nu au putut fi contactați până la ora transmiterii știrii.

Dedeman a mai cumpărat, la sfârșitul anului trecut, tot de la Rosal Grup, aproape trei hectare de teren situat în sectorul 3 din București, valoarea tranzacției fiind de 5,9 milioane de euro, cu TVA (160 euro/metru pătrat).

Cele cinci loturi de teren intravilan, în suprafață totală de 29.700 metri pătrați, sunt situate pe Strada Dudești – Pantelimon, în sectorul 3 al Capitalei, unde funcționa sediul central al companiei de salubritate Rosal.

Dedeman, cea mai mare companie din domeniul retailului cu materiale de construcții și amenajărilor interioare din România, este deținută de oamenii de afaceri Dragoș și Adrian Pavăl și a încheiat anul 2013 cu afaceri de 2,67 miliarde lei (606 milioane euro) și un profit net de 288,3 milioane lei (65,2 milioane euro).

Rețeaua Dedeman din România numără 40 de magazine, anul trecut fiind deschise patru unități, la Sibiu, Deva, București (Colentina) și Târgu-Jiu. În afară de magazinul din Colentina (sector 2), inaugurat la începutul lunii septembrie, retailerul mai deține în București alte două unități, în apropiere de Șoseaua Giurgiului (sector 4) și pe Valea Cascadelor (sector 6).

Compania a anunțat anterior că vrea să ajungă la o rețea de 50 de magazine în România până la finele acestui an.