Ce malluri noi vor avea românii în 2018. Magazinele se vor întinde pe o suprafață de aproape 300.000 de metri pătrați

Publicat: 01 01. 2018, 20:42
Actualizat: 20 03. 2019, 04:33

„Anticipăm că atenția dezvoltatorilor de retail se va îndrepta spre orașele mai mici ca număr de locuitori, trend care a început deja să se facă simțit pe piață în ultimele 18 luni. Investițiile de retail în orașele principale vor viza cel mai probabil extinderea și modernizarea proiectelor vechi la standardele actuale”, spune Andrei Drosu, consultant research department în cadrul companiei de consultanță imobiliară JLL.

Astfel, printre extinderile la care face referire consultantul JLL, pot fi menționate cea pe care compania britanică Nova Imobiliare vrea s-o facă proiectului Colosseum de lângă București și extinderea proiectului Electroputere din Craiova. Francezii de la Catinvest investesc 70 de milioane de euro pentru extinderea Electroputere Parc Craiova și pentru construirea unei noi clădiri cu spațiu mixt, de retail și de birouri. Grupul francez a început deja construcția clădirii independente.

La Iași, Prime Kapital, o companie de investiții și dezvoltare imobiliară fondată de doi dintre foștii manageri ai NEPI Rockcastle, Martin Slabbert și Victor Semionov, vrea să extindă proiectul Era Shopping Iași până în 2019. Prime Kapital a cumpărat în 2017 proiectul de la britanicii de la Argo Group, într-o tranzacție de 35 de milioane de euro, potrivit presei locale. Argo Property Management, compania prin care Argo Group este prezent în România, a vândut în 2016 și mallul Shopping City Sibiu către compania sud-africană NEPI Rockcastle, pentru 100 de milioane de euro. Acum, Argo Property Management mai are pe piața locală centrele comerciale Era Park din Oradea (64.000 de metri pătrați) și Shopping City Suceava (47.000 de metri pătrați) și deține un teren în Iași, unde intenționează să dezvolte un ansamblu rezidențial.

CITEȘTE CONTINUAREA PE ZIARUL FINANCIAR