Comparație: Ce primesc clienții Orange, Vodafone și Telekom la abonamente de 25 de euro

Publicat: 22 09. 2014, 12:05
Actualizat: 17 03. 2016, 20:44

Pariul nemților pe România este unul important – pentru că lansarea brandului T pe o piață unde rivalii sunt Orange, Vodafone și UPC pune presiune pe oferta grupului T astfel încât o comparație a ofertei de servicii și a calității să nu genereze rezultate care să afecteze negativ brandul care își dorește o pozițonare premium, scrie Ziarul Financiar.

Grupul cu afaceri anuale de un miliard de euro și milioane de utilizatori, care este lider pe telefonia fixă, numărul doi pe net fix și TV și al treilea jucător pe telefonie mobilă, își încurajează atât propriii clienți, cât și restul pieței să gândească „integrat” atunci când își cumpără serviciile, afișând tarife mai avantajoase pentru pachetele de servicii care includ și TV sau net și telefon fix.

Probabil întreaga echipă a germanului Mathias Hanel, directorul comercial rezidențial al T, adus în echipa de top mana­ge­ment din România de CEO-ul Nikolai Beckers, speră că utilizatorii vor alege varianta serviciilor integrate – aceasta fiind de altfel și marea miză a rebrandingului de 15 milioane de euro al Cosmote și Romtelecom și probabil și pariul pentru această piață al Claudiei Nemat – managerul DT care coordonează afacerile grupului german în toate țările europene (cu excepția Ger­ma­niei).

„Ce să îmi cumpăr cu 25 de euro pe lună – un abonament la telefonie mobilă cu net 4G de la Orange sau Vodafone, sau un pachet cu telefonie mobilă, internet fix, net mobil 4G și servicii TV clasice și online de la Telekom Româia la un preț chiar mai mic?”.

Acesta este probabil tipul de comparație și întrebare pe care grupul T ar dori să îl „vadă” pe buzele tuturor utilizatorilor de servicii de comunicații din România, iar pentru a determina această reacție unele oferte ale grupului chiar sunt astfel construite. Mai exact, după cum se poate vedea într-unul dintre tabelele atașate acestui articol, un client poate obține de la T  la un preț mai mic decât cel solicitat de Orange și Vodafone pentru servicii de telefonie mobilă, un pachet care include în mod suplimentar și internet fix și servicii de televiziune plus telefonie fixă (însă cu zero minute incluse și cu tarife mari pentru apeluri). Totuși, oferta T nu include și un smartphone la preț subvenționat la fel ca Orange și Vodafone.

Nu este singurul exemplu, obiectivul T fiind de altfel să determine utilizatorii să analizeze cu totul altfel piața de comunicații.

Citește aici articolul din Ziarul Financiar