Cu cât a scăzut consumul de bere în România la începutul lui 2012

Publicat: 11 06. 2012, 13:15
Actualizat: 05 02. 2019, 05:04

Piața berii din România a înregistrat în primul trimestru o scădere de 5%, pe fondul puterii de cumpărare scăzute a populației și din cauza vremii foarte reci și a ninsorilor abundente din ianuarie și februarie, a anunțat luni Asociația Berarii României, informează Mediafax.

După un an 2011 în care se făcuse simțită o stabilizare a pieței, consumul de bere din România corespunzător primului trimestru al anului în curs a înregistrat o scădere de 5%, comparativ cu perioada similara a anului precedent.

Facând o comparație cu rezultatele primului trimestru din 2008, un an de referință pentru istoria pieței din punct de vedere al consumului înregistrat, scăderea pe primele trei luni ale anului 2012 este de 23%.

„Scăderea consumului în primul trimestru din 2012 a fost influențată în special de vremea rece și zăpada abundentă din ianuarie – februarie, care a făcut ca oamenii să renunțe la bere. Acest factor s-a adăugat unui context deja nefavorabil, respectiv faptul că românii își numără fiecare leu, ceea ce face ca și un produs popular, așa cum este berea, să fie mai puțin accesibil. Dacă în medie un european trebuie să muncească opt minute pentru a-și permite o bere, un român trebuie să muncească o jumătate de oră pentru o bere”, a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociației Berarii României.

Datele recente referitoare la evoluția pieței confirmă un trend negativ care începând din 2008 marchează industria berii din România. Puternic lovită de criza economică, care a dus la o scăderea majoră a puterii de cumpărare a românilor, piața berii s-a confruntat în ultimii ani cu o contracție importantă la nivelul consumului, scăderea cumulată în anii 2009 și 2010 atingând 16%.

Perioada de acalmie din 2011, când piața a dat semne de stabilizare, a fost înlocuită în chiar primele trei luni ale anului 2012 de reluarea declinului.

Scăderea consumului de bere la nivelul pieței a avut în cei deja patru ani de recesiune profunde implicații negative la nivelul întregii industrii a berii, în special de natură socială.

Astfel, în doar trei ani, numărul locurilor de muncă generate de industria berii la nivelul întregii economii a țării, direct și indirect, s-a redus cu 21%, scăzând de la 96.400, la 76.000.