Cum se pierde o afacere de peste 12 milioane de euro în doar doi ani

Publicat: 10 06. 2014, 19:32

Puțini dintre foștii săi parteneri de afaceri mai știu de el, iar piața aproape l-a uitat, mai ales că aparițiile sale publice au fost din ce în ce mai rare odată cu intrarea în insolvență a grupului în 2011. În 2009, anul de vârf al Turabo, lanțul număra afaceri de 12 milioane de euro, 44 de cafenele, cluburi și săli de evenimente, la începutul lui 2010 mai rămăseseră 14 cafenele, iar în 2012 niciuna dintre unitățile brandului nu mai era deschisă.

Povestea lui Tudor Dragomir Niculescu este explicată de specialiștii de la Coface prin faptul că domeniul său de activitate, HoReCa, a fost unul dintre cele mai afectate de criza economică. Explicația domeniului afectat de criză stă în picioare parțial, dat fiind că alți oameni de afaceri din domeniu s-au extins în ultimii ani pe fondul chiriilor mai scăzute și al costurilor mai mici începând cu personalul și terminând cu achizițiile. Există însă și nuanțe: „Mâncarea ziua și o bere în oraș seara le tai mai greu de pe listă, dar la o cafea dimineața poți renunța”, explică Dragoș Petrescu mecanismul. Dragoș Petrescu a început să dezvolte rețeaua City Cafe încă din 2006, deschizând două unități, dar nu a ajuns la zeci de cafenele, așa cum plănuia inițial: „Comparat cu businessul de restaurante, returnul din cafenele nu arată la fel de bine”.

Citiți articolul integral pe Business Magazin