Cum vrea să repare CNADNR drumurile „în situații de urgență”

Publicat: 04 08. 2015, 13:35

CNADNR intenționează să achiziționeze prin licitație utilaje pentru reciclarea in situ a drumurilor. Prin acest procedeu drumurile sunt decopertate, iar materialul astfel realizat se refolosește. Metoda presupune folosirea unui utilaj care execută frezarea straturilor distruse pe care le amestecă cu diverse adaosuri, urmată de așternerea acestora pe drum.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a anunțat marți inițierea procedurii de licitație deschisă pentru atribuirea contractului pentru „Achiziția a 7 truse de reciclare în situ pe drumuri: Lot 1 Reciclator; Lot 2 Compactor tambur lis; Lot 3 Compactor multi-pneu; Lot 4 Distribuitor de lianți hidraulici; Lot 5 Autogreder; Lot 6 Autobasculantă 18mc; Lot 7 Autocisternă apă 10mc; Lot 8 Autotransportor emulsie 25 tone; Lot 9 Autotransportor muncitori; Lot 10 Cap tractor cu semiremorcă transport utilaje (trailer)”

„ Pentru a crește capacitatea de intervenții în situații de urgență pe rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi, CNADNR S.A. va achiziționa trusa de reciclare. Această trusă va fi dotată corespunzător pentru a interveni rapid și eficient pentru reciclare în situ”, se arată într-un comunicat al CNADNR.

Sistemul de reciclare în situ reprezintă soluția ideală pentru drumuri cu durata de viață expirată, care prezintă o zestre formată din straturi rutiere bituminoase, îmbătrânite, potrivt sursei citate.

Metoda reciclării in situ este prezentată în programul Ponta 3, ca fiind mult mai ieftină decât metodele clasice, având un cost de circa 250.000 euro/ km. Un alt avantaj este rapiditatea în execuție, ajungându-se la 1-1,5 km de drum reabilitat/zi.

„Cu ajutorul acestei truse se va putea realiza reciclarea în situ pe numeroase sectoare de drumuri naționale, în vederea restabilirii parametrilor technici. Avantajul, din punct de vedere tehnico-economic, în comparație cu sistemele clasice (reabilitare), este că se înregistrează productivități foarte mari la reciclarea sistemului rutier, economii importante de materiale și timpi de repunere în circulație reduși”, potrivit CNADNR.

Pentru atribuirea acestui contract, CNADNR organizează o licitație împărțită pe 10  loturi. Valoarea totală estimată a contractelor este echivalentul a 15,8 milioane de euro.

Durata contractului aferentă celor 10 loturi este 12 luni de la data intrării în vigoare a contractului.

Termenul limită de depunere a ofertelor este 17 septembrie.

Administrarea și întreținerea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi este asigurată de către CNADNR prin intermediul unui număr de 7 Direcții Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) dezvoltate la nivelul regiunilor, care au în subordine un număr total de 45 de Secții de Drumuri Naționale (SDN) organizate, în general, la nivelul județelor.

Secțiile de Drumuri Naționale coordonează în total un număr de 303 Districte de Drumuri/Centre de Întreținere și Operare, care desfășoară activități de administrare și întreținere a întregii rețele de drumuri naționale și autostrăzi.

Aproximativ jumătate din lungimea drumurilor modernizate au durata de serviciu depășită, potrivit datelor INS. CNADNR are nevoie, într-un an, de 4 miliarde de euro să astupe gropile din șosele.