După ce i-a vândut brandul, Guvernul va scoate Plafar din categoria companiilor de interes național

Publicat: 23 08. 2013, 14:20
Actualizat: 29 07. 2014, 20:32

Compania Plafar, care a ieșit anul trecut din insolvență și a pierdut și propriul brand „Plafar”, vândut de autorități în 2007 pentru 1 milion euro, nu va mai fi considerată companie națională, având în prezent doar un punct de lucru, și nu se va mai ocupa decât de prelucrarea ceaiului și a cafelei.

Rămasă fără o rețea proprie de desfacere și fără dreptul de comercializare a produselor proprii utilizând marca „Plafar”, companiei îi va fi drastic restrâns obiectul principal de activitate și va fi tratată ca o simplă societate care nu mai desfașoară activități de interes public național, relevă un document obținut de MEDIAFAX.

Societatea Națională Plafar a fost înființată în 1999, având ca obiect principal de activitate producția, industrializarea și comercializarea la intern și la export a plantelor medicinale, aromatice, toxice și stupefiante. La acel moment, compania avea un capital social de 2,02 milioane lei, opt sucursale și acoperire teritorială la nivel național.

În iunie 2007, statul a cedat însă brandul Plafar către rețeaua privată de farmacii Centrofarm, cu acționariat străin, pentru 1 milion de euro, prin contract de cesiune, Societatea Națională Plafar rămânând astfel fără dreptul de comercializare a produselor proprii cu utilizarea acestei mărci.

Cu datorii de 5,1 milioane lei, Plafar a intrat în insolvență în 2009 la cererea acționarului său majoritar, Ministerul Economiei, procedură din care a ieșit în luna iunie a anului trecut.

Acum, la nivelul Guvernului a fost pregătit un act normativ prin care Plafar, care mai deține un singur punct de lucru, la Cluj-Napoca, nu va mai fi considerată societate națională și își va restrânge obiect principal de activitate la prelucrarea ceaiului și a cafelei, restrângere de activitate deja introdusă în statutul societății.

În document se arată că celelalte sucursale ale Plafar au fost desființate, întrucât activele care le deserveau au fost vândute în timpul procedurii de insolvență, reușindu-se astfel plata integrală a tuturor datoriilor societății.

„Până în prezent, strategia de funcționare și dezvoltare a Societății Naționale Plafar nu a fost corelată cu vreo strategie de dezvoltare a culturilor de plante medicinale și aromatice, iar, ca urmare a ieșirii din procedura insolvenței, societatea nu a mai fost în măsură să desfășoare activități potrivit obiectului pricipal de activitate stabilit”, se arată în document.

Guvernul speră ca, în urma acestei operațiuni, să reușească să privatizeze societatea, ale cărei acțiuni sunt deținute de Ministerul Economiei (51%) și Fondul Proprietatea (49%).

Plafar are un capital social este de 2,7 milioane lei, împărțit în 270.988 acțiuni nominative în valoare nominală de 10 lei.