Expansiunea comerțului modern a șters 90% din profitul Selgros în criză. Potențialul de creștere vine din HoReCa

Publicat: 27 05. 2015, 11:41
Actualizat: 21 03. 2019, 11:37

În aceeași perioadă profitul s-a ajustat considerabil, ajungând să mai reprezinte doar aproape 10% din valoarea din 2008, ultimul an de boom economic. Reprezentanții companiei pun evoluția businessului pe seama concurenței puternice și a faptului că micii comercianți, clienții companiei, pierd teren în lupta cu rețelele internaționale, scrie Ziarul Financiar.

„Cauza principală a scăderii cifrei de afaceri și a profitului a fost concurența agresivă și extinderea marilor rețele de magazine”, spun reprezentanții rețelei.

Afacerile Selgros au scăzut cu circa 9% anul trecut, până la 2,83 mld. lei, în timp ce profitul a ajuns la 15,2 mil. lei, cu 70% mai puțin decât în 2013 și cu 90% sub nivelul din 2008. Selgros a intrat pe piața locală în 2001 și a fost una dintre cele mai prudente rețele în ceea ce privește expan­siunea, având doar 19 magazine în România după mai bine de 14 ani de prezență. Astfel, rețeaua deținută de grupul elvețian COOP a deschis ultima unitate în 2011, iar de atunci oficialii Selgros au afirmat că se uită după spații, însă au recunoscut că nu mai este loc pentru multe deschideri în Ro­mânia.