Experții prognozează că industria gaming-ului va aduce venituri de peste 152 miliarde dolari

Publicat: 26 12. 2019, 12:42

În acea perioadă, Nintendo, Microsoft și Sony au fost, se aflau, la rândul lor, în lupta pentru supremația consolelor, astfel încât cei pasionați de gaming urmăreau Xbox 360, PlayStation 3 și, desigur, Wii.

Industria de gaming a generat, în 2010, venituri de aproximativ 20 miliarde de dolari. Vânzările în piața jocurilor au scăzut, totuși, după înregistrarea unui record, anul trecut, de peste 21 miliarde de dolari.

Estimările din prezent indică o valoare a pieței globale a gaming-ului de peste șapte ori față de anii precedenți, compania de cercetare Newzoo prognozând că industria va aduce peste 152 miliarde de dolari în acest an, transmite CNBC.

În spatele acestei ascensiuni, se află o industrie care a cunoscut o tranziție, de la consolă la o afacere condusă de expansiunea digitală și socială, un proces care a schimbat nu numai modul de realizare a jocurilor, ci care a revoluționat și modul în care utilizatorii interacționează odată cu jocurile.

Printre primele jocuri care generat aceste noi tendințe s-a numărat FarmVille, care a ajuns la aproximativ 83 milioane de utilizatori în martie 2010, la doar nouă luni de la lansare.

Până la începutul anului 2013, jocul câștigase venituri de un miliard de dolari, potrivit lui Mark Pincus, directorul general de atunci.

„Au introdus, într-adevăr, mecanismul social în jocuri și au arătat cât de eficient poate fi”, a spus Clinton. „Fortnite este un exemplu mai modern, dar cred că FarmVille a arătat că socialul este un mecanism puternic în care poți vorbi cu prietenii de pe rețelele sociale despre ceea ce se îmtâmplă. Este o modalitate excelentă de a apropia oamenii”, a adăugat el, potrivit sursei citate.

La doar câteva luni de la lansarea FarmVille, în 2009, un start-up cu sediul în Los Angeles a lansat un joc care a devenit cel mai utilizat joc de PC din lume chiar și la 10 ani după: Riot Games”League of Legends.

În timp ce YouTube răspunsese deja la cererea consumatorilor privind conținutul legat de jocuri video, Twitch, care începuse ca Justin.tv în 2011, a dus la o nouă tendință, oferind o întreagă platformă de live streaming pentru jocuri. Astfel, Twitch a oferit interactivitate pieței și a dus la apariția creatorilor de contet superstar, ceea ce a implicat direct utilizatorul care putea să își aleagă singur audiența.

După zece ani de la apariția jocurilor, Newzoo prevede că exporturile din această industrie vor aduce peste 1 miliard de dolari venituri în acest an.

În 2019, s-au înregistrat nu numai audiențe uriașe la evenimentele de sport electronic din întreaga lume, dar și aprecieri ale lui Kyle „Bugha” Giersdorf, în vârstă de 16 ani, care a luat acasă 3 milioane de dolari la Cupa Mondială Fortnite. The International – unul dintre evenimentele emblematice ale e-sportului mondial, cu Defense of the Ancients 2 – a stabilit încă un record anul acesta cu un fond de premii crowdfunded care a depășit 34 milioane de dolari.

Ariel Horn, fostul șef de conținut Riot Games a declarat că e-sports contribuie la longevitatea jocurilor.

„Jocurile video au apărut și au dispărut istoric. Unele vor atinge o popularitate incredibilă și vor pierde la fel de repede, în timp ce e-sporturile sunt veșnice „, a spus Horn, în cadrul unui interviu. „Aș susține că e-sporturile creează această continuitate și o mulțime de lucruri personale, iar pe măsură ce trece timpul acestea fac istorie. Jucați un joc care este incredibil de popular și vedeți dacă îi puteți prelungi viața la nesfârșit.”

Nu toate jocurile vor deveni titluri populare. Este o „tranșă îngustă a pieței globale a jocurilor”, a spus Horn.

Toți acești factori, împreună cu evoluțiile tehnologice din spatele jocurilor, precum și realitate virtuală au dus la ascensiunea jocurilor pe mobil, ceea ce înseamnă că jocurile următoare vor avea criterii de succes diferite, care sunt adesea imprevizibile, deoarece spațiul virtual evoluează rapid.

Totuși, un lucru este sigur: industria gaming-ului ia o amploare mai mare decât niciodată și este pe punctul de a ajunge în vârf.