Franța vrea să taxeze colectarea datelor personale ale utilizatorilor de către companii pe internet

Publicat: 21 01. 2013, 11:57
Actualizat: 07 02. 2016, 10:43

Franța, în încercarea de a identifica noi resurse financiare și frustrată că nu poate taxa majoritatea companiilor IT americane, analizează o nouă taxă, asupra colectării de către aceste companii a datelor personale ale utilizatorilor, informează Mediafax, citând New York Times.

Propunerea a fost prezentată într-un raport realizat pentru președintele francez, Francois Hollande, în care sunt incluse diverse măsuri pe care guvernul de la Paris le-ar putea adopta împotriva a ceea ce autoritățile franceze consideră evitarea taxelor de către companii precum Google, Amazon și Facebook.

Aceste companii adună cantități mari de informații despre utilizatori și le folosesc pentru a-și face produsele mai atractive sau pentru a direcționa publicitate relevantă către clienți. Atât de extinsă este colectarea de date personale și atât de promițătoare sunt oportunitățile de afaceri, încât raportul descrie acest tip de informație drept „materia primă” a economiei digitale.

Google generează venituri de peste 30 de miliarde de dolari anual din publicitate, inclusiv 1,5-2 miliarde de dolari în Franța. La fel ca multe alte companii americane active pe internet, nu plătește aproape deloc taxe în Franța.

Atingerea obiectivului privind taxarea marilor companii de pe internet va fi dificilă, se arată în raport, întrucât va fi necesară colaborare internațională.

Franța a luat în calcul și alte taxe în trecut. În mandatul predecesorului lui Hollande, Nicolas Sarkozy, guvernul de la Paris a propus o taxă pe publicitatea pe internet. Propunerea a stagnat ulterior, întrucât companiile locale au afirmat că vor fi afectate mai mult decât Google. Autoritățile franceze supraveghează de asemenea discuțiile dintre Google și furnizorii francezi de informație online, care vor să fie plătiți pentru linkurile pe care motorul de căutare le oferă către conținut de pe site-urile lor.

Nivelul taxei se va baza pe numărul de utilizatori de internet urmăriți de o companie, acesta urmând să fie stabilit prin audit extern. Autorii raportului nu au recomandat un nivel de taxare și nu au estimat eventuale venituri.