Gara de Nord va deveni un centru multi-modal cu autogară, linii de transport public, autobuze, taximetre, o parcare subterană și magazine

Publicat: 15 12. 2013, 10:13
Actualizat: 20 03. 2019, 20:50

Ministerul Transporturilor intenționează să „scoată de la naftalină” un proiect mai vechi, în parteneriat public-public cu autoritățile din Belgia pentru renovarea Gării de Nord și transformarea acesteia într-un centru multi-modal, a declarat ministrul Ramona Mănescu, la emisiunea „După 20 de ani”, difuzată duminică de ProTV și pe voyo.ro.

„Există un proiect de acest fel. Am reluat discuțiile cu partea belgiană, pentru că erau un pic nemulțumiți de faptul că s-a tărăgănat, partea română, respectiv CFR Infrastructură, nu a venit cu niște propuneri concrete”, a arătat ministrul.

Centrul ar urma să cuprindă o autogară, linii de transport public, autobuze, taximetre, o parcare subterană și mai multe magazine, după modelul gării din Bruxelles.

„Deocamdată se discută despre constituirea unei societăți româno-belgiene. Aceasta ar fi o variantă, constituirea unei societăți 50% române, 50% belgiană, statutul societății și modul de colaborare”, a precizat Mănescu.

Directorul geneneral al CFR SA, George Micu, declara la jumătatea lunii trecute că proiectul de modernizare s-ar ridica la circa 1,5 miliarde de euro.

„În Gara de Nord investițiile sunt uriașe. În prezent se derulează discuții pentru un proiect mare privind modernizarea Gării de Nord, dar nu pot să avansez cifre exacte, pentru că încă suntem în studiu. Se intenționează ca, în colaborare cu o firmă belgiană, să existe un acord între Guvernul României și Guvernul Belgiei, să se facă investiții pe fonduri europene în Gara de Nord, în sensul ca această gară să nu mai fie terminus, ci gară de tranzit”, spunea Micu la acea dată, citat de Mediafax.

El a precizat că acest lucru înseamnă că toate liniile din gară vor trebui îngropate, vor fi subterane, și astfel tot spațiul va fi utilizat comercial mult mai bine, așa cum se întâmplă în toate marile capitale europene.

„Se intenționează să se facă legătură cu Gara Băneasa și Gara Progresul, astfel încât să se facă tranzit prin Gara de Nord. Proiectul presupune peste 1,5 miliarde de euro. Este doar un studiu de fezabilitate care se va putea pune în practică doar prin colaborare cu cineva care are deja un asemenea proiect, care funcționează în alte capitale ale lumii. Nu trebuie să mai inventăm noi lucruri”, a adăugat George Micu.