Liderul pieței europene de ridesharing BlaBlaCar intră pe piața din România

Publicat: 15 04. 2015, 13:16

BlaBlaCar funcționează ca o piață online, conectând șoferi și pasageri care au nevoie să călătorească pe distanțe lungi, pentru a împărți costurile unei curse, compania fiind înființată în 2004.

Grupul german Carpooling.com reprezintă principalul rival al companiei franceze, iar în urma cumpărării acestuia, BlaBlaCar va deveni liderul pieței europene de ridesharing, cu o cotă de peste 90% pe piețele mari din Europa, precum Germania, Spania și Italia.

Prin preluarea start-up-ului ungar AutoHop, BlaBlaCar își extinde operațiunile în România, Ungaria, Serbia și Croația.

Nicolas Brusson, unul dintre fondatorii BlaBlaCar, a afirmat că preluarea Carpooling și AutoHop reprezintă „ultimul pas în consolidarea în Europa”, compania putând să se orienteze spre piețe emergente din Asia și America de Sud.

Deși compania franceză nu a făcut publice sumele plătite pentru preluarea competitorilor săi, mai multe surse au declarat că Carpooling a fost evaluată la câteva zeci de milioane de dolari.

În urma încheierii tranzacțiilor, BlaBlaCar își va asigura prezența în 18 țări și va avea o bază de 20 de milioane de utilizatori la nivel mondial, devenind una dintre cele mai importante platforme de ridesharing la nivel global. În ultimele luni, BlaBlaCar a început să funcționeze în Rusia, Turcia și India.

BlaBlaCar este unul dintre cele puternice start-up-uri din domeniul tehnologiei, atrăgând 100 de milioane de dolari în luna iulie 2014 de la investitori ca Index Ventures. Valoarea companiei este estimată la 1 miliard de dolari.

Totodată, BlaBlaCar a obținut și aprobarea autorităților de reglementare din întreaga lume, modelul său de afacere fiind diferit de cel al controversatei aplicații Uber. Șoferii BlaBlaCar nu obțin profit în urma serviciilor oferite, pasagerii plătind doar prețul combustibilului consumat în timpul călătoriei și eventuale alte costuri presupuse de respectiva cursă.